سینی و نردبان کابل

سینی کابل فابریک

سینی کابل گرم

سینی کابل و نردبان کابل دو عنصر مهم در مدیریت سیم و کابل در صنعت ساختمان و پروژه‌های بزرگ هستند و برای نظم بخشیدن به کابل‌کشی نقش مهمی ایفا می‌کنند. سینی و نردبان کابل زمانی بسیار اهمیت پیدا می‌کنند که تعداد سیم و کابل مورد استفاده در پروژه‌های ساختمانی زیاد است و باید نظم و آرایش مناسب ایجاد شود. هدف از استفاده سینی و نردبان کابل، نظم دادن و زیبایی بخشیدن به سیم‌ها و کابل‌های ساختمانی و لوله‌های برق یا همان لوله‌ کاندوئیت است و همچنین به دلیل اینکه سیم‌ها و کابل‌ها از داخل این عناصر عبور می‌کنند، امکان نظارت دقیق‌تر بر آنها فراهم می‌شود.

این عناصر بیشتر در ساختمان‌های تجاری، متروها، سیتی سنترهای بزرگ، فروشگاه‌ها، سوله‌ها و ساختمان‌های چند طبقه به کار می‌روند. از آنجا که این مکان‌ها به دلیل حجم بالای کاربران و تجهیزات مختلفی که در آنها استفاده می‌شود، تعداد زیادی سیم و کابل به همراه دارند، نیاز به ساماندهی و مدیریت مناسب این عناصر بسیار ضروری است.

سینی کابل به عنوان یک محفظه مسطح با قابلیت نصب روی دیوارها یا سقف‌ها به کار می‌رود و در آن سیم‌ها و کابل‌ها به صورت مرتب قرار می‌گیرند. نردبان کابل نیز به عنوان یک سیستم عمودی با علامت‌گذاری‌های خاص برای هدایت و مدیریت سیم‌ها و کابل‌ها به‌کار می‌رود. این دو عنصر باعث می‌شوند که سیم‌ها و کابل‌ها به صورت منظم و سیستماتیک در ساختمان‌ها نصب و مدیریت شوند و به‌این ترتیب مشکلات احتمالی از قبیل تداخل و تغییر مسیرهای غیرمنظم کابل‌ها کاهش یابد و نظارت و رفع اشکالات نیز به‌راحتی انجام شود. در ادامه با سینی و نردبان کابل بیشتر آشنا خواهیم شد.

سینی و نردبان کابل

کاربرد سینی و نردبان کابل چیست؟

سینی کابل و نردبان کابل بخش مهمی از سیستم مدیریت سیم و کابل در پروژه‌های بزرگ است. زمانی که به دلیل تعدد سیم و کابل، لوله‌های برق کارایی لازم را ندارند، از سینی کابل یا نردبان کابل استفاده می‌شود. با توجه به این توضیحات، باید گفت بیشترین کاربرد سینی و نردبان کابل در ساختمان‌های تجاری، متروها، فروشگاه‌ها، سوله‌ها، تاسیسات پتروشیمی و صنعتی و ساختمان‌های چند طبقه است. سینی و نردبان کابل راه‌حل سریع، اقتصادی و قابل انعطاف برای مسائل اجرایی آتی در سازه است.

سینی کابل چیست؟

سینی کابل معابری هستند که برای هدایت و حمل کابل‌ها و سیم‌ها در جهت افقی به کار گرفته می‌شوند. سینی کابل تکیه‌گاه خوبی را فراهم می‌کند و از شکم دادن کابل‌ها جلوگیری می‌نماید. در استفاده از سینی کابل هیچ گونه محدودیتی در اجرای سیستم سیم‌کشی نخواهد بود. این تجهیز در تمام متدهای سیم‌کشی زیر قابلیت اجرا دارد:

  • خطوط برق ولتاژ بالا
  • کابل‌های توزیع برق
  • سیم‌کشی سیستم های کنترلی حساس
  • سیم‌کشی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی
  • کابل‌های نوری (فیبر نوری)

انتخاب جنس سینی، بستگی به محیط نصب (خوردگی و ملاحظات الکتریکی) و بودجه دارد. نوع متریال به کار رفته در ساخت سینی کابل نقش مهمی در دوام و قیمت تمام شده‌ی آن دارد. سینی کابل از جنس‌های مختلف است. در هوای سرد و کوهستانی معمولاً سینی کابل‌ها از جنس ورق گالوانیزه فابریک و برای مناطق رطوبتی و گرم از جنس گالوانیزه گرم است. سوراخ‌های تعبیه شده در طول سینی کابل موجب تبادل حرارتی با محیط اطراف می‌شود و تا حدی از آتش‌سوزی و آسیب جدی به سیستم کابل‌کشی سازه جلوگیری می‌کند. سینی‌های کابل معمولاً در طول 3 متر و عرض حداکثر یک متر عرضه می‌شوند. به طور کلی چهار جنس برای سینی‌های کابل رایج است که شرکت پتروگرایش با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا و پیروی از آخرین دستورالعمل‌ها، اقدام به تولید و عرضه‌ی تمام این گروه‌ها کرده است. در ادامه با این چهار نوع جنس سینی کامل آشنا خواهیم شد.

سینی کابل چیست؟

جنس‌های مختلف سینی کابل

  • آلومینیوم

سینی کابل آلومینیوم در محیط‌های اسیدی و مرطوب به کار می‌رود و به دلیل داشتن وزن سبک، نصب آن‌ بسیار راحت است. از آنجا که سینی کابل آلومینیومی مغناطیسی نیست، تداخلات الکتریکی نیز به حداقل می‌رسد.

  • فولاد

سینی کابل فولادی از فولادهای با کیفیت ساختاری ساخته می‌شود. مزایای اصلی سینی کابل فولادی، استقامت مکانیکی بالا و هزینه کم است. معایب آن عبارتند از وزن بالا، هدایت الکتریکی پایین و مقاومت نسبتا ضعیف در برابر خوردگی.

  • فولاد ضد زنگ (استنلس استیل)

فولاد ضد زنگ مقاومت بالا در برابر رطوبت، مقاومت بالا در برابر خمش، در دمای بالا دارد و کارایی زیادی در محیط‌هایی با دمای بالا داشته و در برابر مواد شیمیایی آلی، غیر آلی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

  • پوشش گالوانیزه

در این حالت ورق سیاه تحت عملیات گالوانیزاسیون قرار می‌گیرد و مقاومت فولاد را در برابر زنگ‌زدگی، تغییرات دمایی و محیط‌های اسیدی افزایش می‌دهد. در تولید سینی کابل گالوانیزه فابریک، ورق گالوانیزه را بعد از برش‌کاری و سوراخ‌کاری خم می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند. سینی کابل گالوانیزه گرم ورق سیاه را بعد از برش‌کاری، سوراخ‌کاری و خم کردن، اسیدشویی می‌کند و در مرحله بعد، عملیات گالوانیزاسیون را بر روی آن انجام می‌دهند.

  • پایه نگهدارنده سینی کابل

شرکت پتروگرایش که محصولات خود را با عنوان تجاری pgco وارد بازار می‌کند، جهت رفاه حال سازندگان در تامین تجهیزات، سبد کالای خود را کامل کرده است و علاوه بر تجهیزات اصلی که در اینجا سینی و نردبان کابل است، تمام متعلقات و اتصالات وابسته را با بالاترین کیفیت در اختیار خریداران محترم قرار می‌دهد. شما می‌توانید همین حالا از بخش تماس با ما برای خرید محصول مورد نظر، با ما تماس بگیرید.

جنس‌های مختلف سینی کابل

نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل برای حمل کابل‌های سنگین و قطور در جهت عمودی کاربرد دارد. این ابزار، طراحی ساده‌ای دارد و از ریل‌های جانبی تشکیل شده است که با پله‌هایی به هم متصل شده‌اند‌. پله‌ها، سوراخ‌ هستند و این باعث می‌شود که بتوان بندهای کابل‌ یا گیره‌های کابل را به نردبان بست. فضای اطراف سیستم کابل‌کشی در این تجهیز، کاملا باز است؛ بنابراین تهویه مناسب در نردبان‌ کابل موجب می‌شود که در زمان استفاده از ولتاژهای بالا امکان آسیب دیدگی ناشی از برق گرفتگی به صفر برسد. همین فضای باز از جمع شدن زباله، آب و گردوخاک جلوگیری می‌کند. در این روش، کابل‌ها در معرض دید و به راحتی قابل دسترسی هستند؛ لذا بازرسی و بهینه‌سازی‌های آتی، کار پیچیده‌ای نخواهد بود. نردبان‌های کابل معمولاً در طول‌های 2 یا 3 متری عرضه می‌شوند. پله‌های موجود در نردبان، با رعایت فاصله‌های ۲۵ سانتی‌متری نسبت به یکدیگر تولید می‌شوند؛ ولی احتمال دارد به تقاضای مشتری این میزان تغییر کنند.نردبان قطعه ای از تجهیزات متشکل از میله ها یا پله های مکرر (پله) بین دو طول قائم فلزی، چوبی یا طناب است که برای بالا یا پایین رفتن از چیزی استفاده می شود.

مشاوران شرکت پتروگرایش با توجه به طراحی و نیاز سازه، به شما بهینه‌ترین و به‌صرفه‌ترین گزینه را معرفی خواهند کرد. شما می‌توانید پیش از خرید، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نردبان کابل چیست؟

تفاوت سینی کابل و نردبان کابل چیست؟

  • بارزترین تفاوت نردبان و سینی کابل، در نحوه عبور سیم‌ها است. همانطور که در بالا اشاره شد، در نردبان، سیم‌ها به صورت عمودی و در سینی به صورت افقی عبور داده می شوند.
  • نردبان کابل نسبت به سینی کابل، مقاومت و استحکام بالایی در تحمل بیشترین بار دارد؛ به همین دلیل در هدایت و عبور کابل‌های قطور بیشتر استفاده‌ می‌شود.
  • فرق دیگر سینی کابل و نردبان کابل در میزان تردد هوا است. در نردبان کابل تردد هوا بسیار زیاد است و باعث خنک شدن کابل می‌شود. البته سطح سینی کابل به اندازه 70 درصد از سطح، دارای سوراخ است.
  • در مقایسه با نردبان کابل جا به جایی هوا به درستی صورت نمی‌گیرد.
  • به دلیل استفاده از مواد اولیه کمتر، طبیعتاً نردبان کابل قیمت کم‌تری نسبت به سینی کابل دارد.
  • سینی کابل زیبایی بیشتری دارد و در مناطق دارای دید عمومی نصب می‌شود.

قیمت سینی و نردبان کابل

خرید سینی و نردبان کابل

در زمان خرید نردبان کابل یا سینی کابل ضروری است تا با ویژگی های این محصول آشنا شوید تا بتوانید خرید موفقی را با توجه به نیاز سازه‌ی مورد نظر خود داشته باشید؛ از این رو، مشاوران شرکت پتروگرایش از ابتدا تا انتهای مراحل خرید و اجرا در کنار شما خواهند بود. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت، خرید و استفاده از مشاوره‌ی رایگان متخصصین، ازطریق راه‌های ارتباطی مندرج در صفحه‌ی تماس با ما، با شرکت پتروگرایش در ارتباط باشید.

 

سینی و نردبان کابل

عدم ریزش گالوانیزه موقع نصب

مقاومت نسبتا بالا در شرایط مختلف آب و هوایی

صاف و صیقلی بودن

نصب آسان

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید.

همراه با پتروگرایش

ویدیو ها

مشاوران آنلاین خرید