لوله فولادی برق

لوله فولادی برق

فهرست مطالب

پیشگیری از حوادث در روند اجرای پروژه‌ها، علاوه بر سیستم کارآمد مدیریتی، نیازمند استفاده از تجهیزات با کیفیت در احداث سازه‌های مختلف است. آتش سوزی در اثر اتصالات برق، یکی از خطرات اجتناب ناپذیری است که همواره تلفات جانی و مالی بسیاری را به همراه دارد. به همین دلیل، امروزه اکثر کارفرمایان در سیستم برق کشی از انواع لوله فولادی برق برای حفاظت از کابل‌ها و سیم‌ها استفاده می‌کنند.البته انواع لوله برق پی وی سی هم برای محافظت از کابل‌ها تولید می‌شود اما نوع فلزی آن به دلیل ویژگی‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم طرفداران زیادی دارد. ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که لوله گاوانیزه برق چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است. به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای پاسخگویی به این سوالات و هر آنچه که در مورد این محصول در ذهنتان است، این مقاله را تا انتها بخوانید.

لوله فولادی برق چه کاربردی دارد؟

طراحی خاص و منحصر به فرد لوله برق فولادی به همراه پوشش گالوانیزه، آن را در زمره ایده‌ آل‌ترین تجهیزات حفاظت از کابل‌های برق قرار داده است. هادی‌های الکتریکی به دلیل نقش مهم و حساسی که در انتقال جریان برق دارند، نمی‌توانند به تنهایی و بدون پوشش در معرض فشار و عوامل مخرب محیطی قرار بگیرند. به همین دلیل از لوله فولادی گالوانیزه برای دور نگه داشتن سیم‌ها از فرسودگی، فرسایش و کاهش ضریب خطای فعالیت افراد حاضر در ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و تجاری استفاده می‌کنند.

لوله فولادی برق چه کاربردی دارد؟

 

انواع لوله فولادی برق

لوله برق های فولادی به دلیل داشتن پوشش گالوانیزه یکی از پرکاربردترین مصالح در صنایع مختلف هستند. این محصولات با توجه به نوع فرایند گالوانیزاسیون در سه گروه زیر طبقه بندی می‌شوند:

این لوله از غوطه‌ور شدن در حوضچه‌های مذاب روی، تولید می‌شود. به همین دلیل تمام قسمت‌های داخلی و خارجی لوله آبکاری شده و مقاومت آن در برابر رطوبت و خوردگی، افزایش می‌یابد. روکش گالوانیزه در این لوله‌ها بالای 60 میکرون بوده و از آن‌ها می‌توان در فضاهای باز استفاده کرد.

این محصول با قرار گرفتن در محلول نمک روی تولید و به دلیل ضخامت کم پوشش گالوانیزه، خاصیت ضد زنگ پایینی دارد و بیشتر در مکان‌های سرپوشید مانند قسمت‌های داخلی سوله‌ها به کار می‌‌رود.

  • لوله برق فابریک

این لوله‌ها به صورت فابریک از ورق گالوانیزه تولید می‌شوند و مقاومت بیشتری نسبت به لوله برق سرد دارند. به همین دلیل برای پروژ‌هایی با بودجه محدود، بسیار مناسب هستند.

نصب لوله فولادی برق

قبل از نصب لوله فولادی برق، لازم است اقداماتی از جمله مسیریابی درست، نقشه فضا و متعلقات مورد نیاز برای اجرای لوله کشی برق را پیش بینی کنیم. با توجه به محدودیت طول، در صورت استفاده از این لوله‌ها در مسیرهای طولانی، باید تعدادی از آن‌ها برش داده شده و به یکدیگر متصل شوند. مسلما در محل برش پلیسه‌هایی ایجاد خواهد شد که باید به وسیله سوهان آن‌ها را از بین ببریم.

موارد دیگری از جمله نصب لوله به صورت توکار یا روکار، نوع لوله با توجه به شرایط محیطی و … باید هنگام به کارگیری این تجهیزات، مد نظر قرار گیرند. به طور معمول کارشناس و متخصص برای صرفه جویی در هزینه‌ها، باید کوتاه‌ترین مسیر برای عملیات انتقال جریان برق را در نظر بگیرد.

نصب لوله فولادی برق

ابزارهای مورد استفاده در لوله کشی برق

به منظور حفظ کیفیت و اتمام عملیات لوله‌کشی در مناسب‌ترین زمان، باید از ابزارهای حرفه‌ای استفاده گردد که در ادامه توضیح مختصری در مورد هریک ارائه می‌کنیم:

  • آچار لوله

این ابزار در انواع کلاغی، 45 درجه، 90 و S در بازار موجود است و از آن برای باز و بسته کردن لوله برق و مهره‌ها، استفاده می‌شود.

  • گیره لوله

هنگام عملیات سوهان‌کاری، حدیده‌کاری، برش و برقو زنی به منظور جلوگیری از هر گونه آسیب، لوله در میان این گیره محکم و ثابت می‌شود.

  • برقو

از این ابزار برای پرداخت‌کاری و ایجاد سوراخ‌های دقیق با قطر استاندارد استفاده می‌شود. این محصول در انواع دستی و ماشینی تولید می‌شود که با توجه به نوع پروژه می‌توان، مدل مورد نظر را انتخاب کرد.

لوله برق فولادی را از کجا بخریم؟

گروه صنعتی پتروگرایش، لوله های فولادی برق را در انواع مختلف تولید می‌کند. شما قبل از خرید این محصول می‌توانید با کارشناسان پتروگرایش تماس گرفته و اطلاعات لازم از قبیل طول، سایز، ضخامت و وزن آن را دریافت نمایید.

کلام پایانی

برای اجرای بهتر پروژه‌ها، کارفرما باید به کمک متخصصین این حوزه مانند مجموعه صنعتی PGCO، اطلاعات خود را در زمینه برق کشی ساختمان به روز کرده تا در نهایت پروژه را بدون نقص و مطابق با استانداردهای رایج، به مشتری تحویل دهند.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه