لوله گالوانیزه برق

لوله گالوانیزه گرم

لوله فلکسیبل

لوله گالوانیزه ضد انفجار

لوله برق رنگی

لوله گالوانیزه گرم سبک

لوله گالوانیزه سرد

سیم‌های برق حین و پس از اتمام مراحل ساخت ساختمان ممکن است در معرض عوامل محیطی مثل رطوبت، حشرات، اصابت مصالح ساختمانی و… قرار بگیرند. به بیان ساده، لوله گالوانیزه برق (Conduit) یا لوله برق، مجرای الکتریکی است که از کابل‌های برق، خصوصاً در محل‌هایی که در دید هستند، در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند و به نظم‌دهی کابل‌ها کمک می‌کند. اگر بخواهیم از لحاظ فنی نیز در مورد این پرسش پاسخ دهیم که لوله گالوانیزه برق چیست؟ باید بگوییم استفاده از لوله برق از تداخل و ایجاد نویز در سیستم کابل‌کشی ساختمان جلوگیری ‌می‌کند. جالب است بدانید ابتدا این لوله‌های گازی بودند که با ورود سیستم برق‌کشی به ساختمان‌ها بی‌استفاده ماندند و به عنوان معبری برای کابل‌کشی استفاده‌ می‌شدند. بعدها استفاده از لوله برق یا همان لوله گالوانیزه برق، خود دارای استاندارها، قوانین و مواد اولیه مخصوص شد. امروز، لوله گالوانیزه برق در بازار با جنس‌های مختلفی قابل تهیه است. در ادامه با چند نمونه از رایج‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها آشنا می‌شویم.
اطلاع از ویژگی‌های بارز انواع لوله‌های کاندوئیت به انتخاب دقیق‌تر و کاربردی‌تر منجر خواهد شد. در ادامه با انواع لوله گالوانیزه برق، قیمت لوله گالوانیزه برق، بهترین لوله گالوانیزه برق آشنا خواهیم شد.
لازم به ذکر است هر کدام از دسته‌بندی‌های زیر به زیرمجموعه‌های ریزتری تقسیم می‌شوند که در هنگام خرید می‌توانید با کمک مشاوران شرکت  پتروگرایش بهترین انتخاب را از لحاظ کاربرد، جنس، سایز و طراحی داشته باشید.

آشنایی با انواع لوله گالوانیزه برق

شرکت پتروگرایش به عنوان تولید کننده انواع لوله و پروفیل گالوانیزه و سینی کابل توانسته است با تکیه بر حفظ کیفیت بالای محصولات،قیمت گذاری رقابتی و سبد کامل محصولات دغدغه پیمانکاران و دست در اندرکاران صنعت را در تامین اقلام فوق حل نماید. از تولیدات شرکت پتروگرایش می توان به لوله گالوانیزه برق با برند تجاری PGCO اشاره نمود، که در زیر بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

لوله فولادی برق گالوانیزه گرم

لوله فولادی برق گالوانیزه گرم دارای روکش گالوانیزه است و به همین دلیل در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت خوبی دارد. لوله برق فولادی غیرقابل اشتعال است و به دلیل استحکام بالا در برابر ضربه، فشار، اشتعال و خوردگی، بسیار مورد توجه سازندگان، خصوصا سازندگان صنعتی و تجاری، قرار دارد

لوله گالوانیزه برق

لوله برق گالوانیزه با اتصالات رزوه‌ای به سایر اجزا متصل می‌شود.گالوانیزه گرم، کیفیت بالاتری نسبت به نوع سرد دارد و در پروژه‌هایی با حساسیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برای اطلاع از کاربرد هریک از انواع لوله های برق گالوانیزه، مشاوران ما در گروه پتروگرایش آماده‌‌ی ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند.همین حالا با ما تماس بگیرید.

لوله برق PVC

لوله برق غیرفلزی در اصل از جنس پلاستیک یا PVC است. این دسته از لوله‌های برق، به وزن و هزینه کم شهرت دارند. البته لوله برق پلاستیکی نیز با توجه به استانداردهای مختلف از مواد اولیه و در قطرهای متفاوتی تولید می‌شود که هریک کاربرد جداگانه‌ای دارند. مقاومت در برابر فشار در این دسته کمتر است. بنابراین کاربرد آن در کف متداول نیست. اما قابلیت اجرایی و انعطاف‌پذیری خوب این گروه آن را محبوب کرده است. اتصال لوله‌های برق پلاستیکی با چسب‌های مخصوص انجام می‌شود. این ویژگی‌های لوله های برق پلاستیکی، موجب شده که بیشتر افراد آن را در داخل دیوارها به ‌کار ببرند.

لوله برق آلومینیومی

لوله برق آلومینیومی از فولاد گران‌تر ولی سبک‌تر است. این لوله‌ها مثل نوع فولادی، مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارند؛ اما نمی‌توان آن‌ها را در بتن جاساز کرد زیرا محیط قلیایی بتن به آن‌ها آسیب می‌رساند. بنابراین در محیط‌های تجاری و صنعتی که سیستم برق‌کشی از کف انجام ‌می‌شود مناسب نیستند.

لوله گالوانیزه برق

اتصالات و متعلقات لوله گالوانیزه برق

اتصال هریک از انواع لوله‌های برق به شکلی متفاوت انجام می‌گیرد. برخی با چسب و برخی با رزوه به هم متصل می‌شوند. برای انجام کامل یک پروژه برق کاری، علاوه بر خرید لوله‌های برق به متراژ لازم، به لوازم جانبی زیر نیاز است:

  • بوشن
  • بست
  • ریل
  • زانویی
  • سه راهی
  • درپوش
  • جعبه تقسیم
  • کاندولت

نصب و اجرای لوله گالوانیزه برق

استفاده از لوله گالوانیزه برق می‌تواند به‌صورت روکار و توکار انجام گیرد. طبیعتاً روش توکار به‌دلیل ایجاد ظاهر بهتر در نمای ساختمان، طرفدار بیشتری دارد.
برای اجرا، ابتدا باید نقشه‌هایی تحت عنوان “نقشه‌ی لوله‌کشی برق” تهیه شود و سپس مطابق آن شیارزنی دیوارها انجام گیرد.

بهترین لوله های صنعتی برق

لوله برق فولادی انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به میزان مقاومت در برابر فشار، ضربه، خوردگی، رطوبت و ضد حریق بودن در محیط‌های مختلفی به کار می‌روند. بنابراین انتخاب بهترین لوله برق با توجه به نوع پروژه و میزان بودجه متقاضی امکان‌پذیر است.

رزوه کردن لوله های صنعتی برق

لوله فلزی برق در طول‌های استاندارد و مشخصی تولید و اتصال لوله برق به هم در مسیرهای طولانی از طریق رزوه کردن دو سر لوله‌ها صورت می‌گیرد. برای رزوه کردن، ابتدا لوله را به گیره لوله می‌بندیم (توجه کنید که سر لوله حدود 10 تا 15 سانتی‌متر از گیره فاصله داشته باشد). در این حالت اگر سر لوله پلیسه داشته باشد باید پلیسه‌ها را از بین ببریم.

در مرحله بعد با دستگاه حدیده در جهت عقربه‌های ساعت شروع به حدیده کاری می‌کنیم. هنگام انجام این کار به وسیله روغن دان بر روی لوله روغن می‌ریزیم. پس از اینکه دستگاه حدیده یک یا دو دور چرخید برای جدا شدن براده‌های تولید شده، آن را نیم دور برعکس می‌چرخانیم و این عمل تا زمان بیرون آمدن 2 تا 4 دنده لوله از حدیده، ادامه می‌یابد. پس از اتمام رزوه‌ سازی، حدیده را در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده و دستگاه را از لوله خارج می‌کنیم.

نصب و اجرای لوله گالوانیزه برق

خمکاری لوله برق

هنگام لوله کشی برق نیاز داریم در مناطقی لوله های فولادی را خم کنیم. خم کردن لوله برق به وسیله دستگاه‌های مخصوص دستی، هیدرولیکی و … صورت می‌گیرد. خم‌های لوله باید تدریجی و یکنواخت باشد و قطر داخلی لوله کم نشود. به همین دلیل بهتر است از دستگاه لوله خم کن استفاده کنیم.

مزایا و معایب استفاده از لوله گالوانیزه برق

پس از آشنایی با لوله گالوانیزه برق و انواع آن بهتر است یک‌بار دیگر به صورت خلاصه مزایا و معایب استفاده از این لوله ها را مرور کنیم.

مزایای لوله گالوانیزه برق

  • مقاومت در برابر حشرات موذی و جوندگان
  • مقاومت در برابر آتش‌سوزی
  • مقاومت در برابر UV و فرابنفش
  • مقاومت در برابر رطوبت،زنگ‌زدگی و خوردگی

معایب لوله گالوانیزه برق

از نظر فنی، استفاده از لوله کاندوییت هیچ‌گونه مشکلی ندارد و تنها موضوعی که باعث می‌شود بعضی از آن استفاده نکنند، افزایش هزینه‌ی مالی و زمانی ساخت است.

قیمت لوله گالوانیزه برق

هماهنطور که پیش‌تر خواندید،این لوله ها دارای جنس، مشخصات و استانداردهای متفاوتی است. همچنین قیمت مصالح ساختمانی دارای نوسانات است. لذا توصیه ما بر این است که برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت لوله های گالوانیزه برق با مشاوران مجموعه پتروگرایش از طریق شماره‌های زیر در ارتباط باشید.
گروه صنعتی پتروگرایش، تولید کننده لوله فولادی و سینی کابل در کشور است. این مجموعه انواع لوله برق‌ها را با بهترین کیفیت در بازار عرضه و شرایط خریدی آسان و مطمئن برای شما سازندگان محترم فراهم می‌کند.

قیمت لوله گالوانیزه برق

جمع بندی

به طور خلاصه استفاده از لوله گالوانیزه برق به طور اصولی و با بهره‌گیری از نوع و جنس مناسب، منجر به افزایش دوام و کارایی کابل‌کشی ساختمان و کاهش هزینه‌های آتی برای حفظ و نگهداری تاسیسات برقی می‌شود اما حتماً باید در اجرای این روش، اصول و قواعد را به درستی رعایت کرد.

 

لوله گالوانیزه برق

مقاومت بالا در برابر رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی

تولید در سایزها و ضخامت های مختلف

ضخامت بالای گالوانیزه

کیفیت بالای رزوه ها

دو خم نشدن لوله در زمان خمیدگی

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید.

همراه با پتروگرایش

ویدیو ها

مشاوران آنلاین خرید