پروفیل گالوانیزه فابریک

مقاومت بالا در برابر رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی

مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه

قابلیت برش و اتصال ساده

انعطاف و شکل پذیری بالا در هنگام نصب

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید

تماس با کارشناس

شبکه های اجتماعی

پروفیل گالوانیزه فابریک

پروفیل گالوانیزه فابریک

پروفیل گالوانیزه فابریک نوعی از پروفیل ساختمانی قوطی شکل بوده و معمولا به صورت مستطیلی و مربعی تولید می‌شوند. این محصولات که به آنها قوطی گالوانیزه نیز می‌گویند؛ جزو محصولات ساختمانی فولادی در دسته لوله و پروفیل گالوانیزه محسوب شده و بیشتر برای تقویت و مقاوم سازی بتن و ساختمان، و تولید و تقویت قاب های در و پنجره استفاده می‌شود. قیمت پروفیل گالوانیزه فابریک نسبت به دیگر انواع پروفیل های صنعتی پایین بوده و استفاده از آن در پروژه‌های مختلف ساختمانی و سازه های دیگر مانند گلخانه ها و سوله ها صرفه اقتصادی دارد.

پروفیل چیست؟

مترادف فارسی پروفیل که در اصل یک لغت انگلیسی است، نیم رخ می‌باشد که به معنای مقطع ثابت با طول زیاد است. پروفیل ها در واقع قطعات فلزی هستند که در جنس های مختلف (گالوانیزه، فولاد، آلومینیوم) و در اشکال متنوع مانند قوطی، نبشی، ناودانی، لوله و … تولید می‌شوند. پروفیل گالونیزه فابریک پتروگرایش از نوع قوطی است که بیشترین کاربرد را در بین این نوع محصولات دارد. این قوطی ها که هر کدام از انواع آنها، کاربرد خاص خودشان را دارند، بیشتر جنبه مقاوم سازی را در صنایع مختلف بر عهده دارند. پروفیل قوطی فلزی از مهمترین انواع این محصولات بوده و کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد.

انواع پروفیل فلزی

پروفیل ها را از جنبه های مختلف مانند جنس، کاربرد و شکل، می‌توان تقسیم بندی کرد.

  • انواع پروفیل از نظر جنس (پروفیل گالوانیزه، فولادی و پروفیل آلومینیومی)

مهمترین فلزاتی که در تولید پروفیل آهنی استفاده می‌شوند، فلزات فولاد، آلومینیوم و گالوانیزه هستند. فولاد قیمت پایینتری نسبت به آلومینیوم دارد، اما مقاومت آن نیز در برابر رطوبت و دیگر شرایط محیطی پایینتر است. آلومینیوم نیز با توجه به اینکه قیمت کمی بالاتری دارد، خیلی صرفه اقتصادی ندارد. بهترین گزینه استفاده از قوطی گالوانیزه است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد. گالوانیزه در واقع همان فولاد است، اما به وسیله فلز دیگری (روی) پوشش داده می‌شود تا مقاومت آن در برابر رطوبت و خوردگی بالاتر رود. یکی از بهترین انواع این گالوانیزه ها، پروفیل گالوانیزه فابریک است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

این محصولات فولادی ممکن است کاربرد صنعتی یا ساختمانی داشته باشند. محصولات شرکت پتروگرایش و از جمله قوطی گالوانیزه فابریک هم برای استفاده در صنعت ساختمان سازی و هم دیگر صنایع کاربرد دارند.

  • انواع پروفیل بر اساس شکل ظاهری

از مهمترین انواع پروفیل ها، پروفیل بسته و پروفیل باز است که بر اساس شکل و ظاهر دسته بندی می‌شوند و کاربردهای مختلفی دارند. پروفیل بسته دارای سطح مقطع بسته و پروفیل باز دارای سطح مقطع باز می‌باشد. پروفیل بسته به دلیل سطح مقاومت بالا در بیشتر صنایع کاربرد دارد. پروفیل گالوانیزه فابریک شرکت پتروگرایش از نوع بسته است. مستطیلی و مربعی از نمونه پروفیل های بسته و پروفیل U و پروفیل C از نمونه های نوع باز می‌باشند.

گالوانیزه چیست؟

گالوانیزه فرآیندی است که در آن فلزی مانند فلز روی، بر روی سطح فلز دیگر مانند فولاد یا آلومینیوم کشیده می‌شود، تا مقاومت آن را بالا ببرد. گالوانیزه سازی به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود. در گالوانیزه به روش گرم، قوطی درون وان فلز روی داغ قرار می‌گیرد و بدین ترتیب بر روی سطح داخلی و خارجی لوله رسوب می‌شود؛ اما در روش سرد، عملیات رسوب فلز بر روی سطح لوله در دمای معمولی و پایین اتاق و به وسیله الکترولیز انجام می‌شود.

پروفیل گالوانیزه فابریک

قوطی پروفیل گالوانیزه با استفاده از ورق فولادی گالوانیزه ساخته می‌شود. پروفیل گالوانیزه فابریک برخلاف پروفیل گالوانیزه گرم و سرد، به دلیل گالوانیزه بودن ورق مورد استفاده در فرایند تولید، جداگانه گالوانیزه نمی‌شود. ورق فابریک گالوانیزه بعد از برش در ضخامت‌های مختلف، در خط نورد قرار گرفته و پس از جوشکاری و بازرسی کیفی، در اندازه های مختلف برای تولید می‌شود.
برای تولید قوطی های گالوانیزه فابریک در ابتدا ورق‌ها با پختن در فلز روی، گالوانیزه می‌شوند؛ سپس بر اساس استانداردهای تعریف شده برش می‌خورند. در آخرین مرحله، ورق‌ها به وسیله جوش به هم متصل شده و با عملیات رول فرم به شکل لوله در می‌آیند.
پروفیل گالوانیزه فابریک در ساخت و سازهای مختلف صنعتی و ساختمانی کاربرد دارد. این پروفیل ها در اشکال مختلفی تولید می‌شوند که پرکاربردترین آنها پروفیل های مربعی و مستطیلی است.
قوطی های گالوانیزه فابریک در برابر خوردگی و زنگ زدگی، مقاومت بالایی در مقابل قوطی های فولادی عادی و گالوانیزه سرد دارند.

کاربرد قوطی گالوانیزه فابریک

بیشترین کاربرد پروفیل ها در صنایع ساختمان سازی و صنعتی است. این محصولات فولادی در ساختمان ها بیشتر برای تقویت بتن ساختمان، مخصوصا در قسمت چارچوب ها و مقاوم سازی در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این قوطی های گالوانیزه برای ساخت انواع سازه های روبسته و روباز مانند گلخانه ها، فنس ها و سیلوها کاربرد دارند. از دیگر کاربردهای قوطی گالوانیزه فابریک می‌توان به استفاده در صنعت خودروسازی، جاده سازی و … اشاره کرد.

ویژگی ها و مزایای پروفیل گالوانیزه فابریک

  • ضخامت گالوانیزه 8 تا 12 میکرون
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • عمر مفید 8 تا 10 سال
  •  قیمت کمتر به دلیل تولید با ورق گالوانیزه و عدم گالوانیزه سازی مستقل
  •  تولید در اندازه ها و سایزهای مختلف برای کاربردهای های متفاوت
  •  قابلیت برش و اتصال ساده
  •  نصب آسان به دلیل وزن سبک پروفیل های گالوانیزه نسبت به پروفیل های فولادی ساده
  •  انعطاف و شکل پذیری بالا در هنگام نصب

عمر قوطی های گالوانیزه فابریک چقدر است؟

عمر مفید این محصولات در حدود 8 تا 10 سال است. البته در صورت نگهداری صحیح و بازرسی دوره‌ای، خشک کردن سطح قوطی از رطوبت، قرار ندادن آن در معرض رطوبت بالا و عدم تماس پروفیل با مواد شیمیایی و قلیایی، بیشتر از مدت تعیین شده می‌توان از آنها استفاده کرد.

کارخانه تولید کننده پروفیل گالوانیزه در تهران

تولید کننده پروفیل گالوانیزه فابریک در کشور ما به تعداد انگشتان دست است، که شرکت پتروگرایش از مهمترین این شرکت ها می‌باشد. این شرکت تولید کننده انواع لوله و پروفیل گالوانیزه در ایران بوده و محصولات آن به کشورهای خارجی نظیر عمان، عراق و آذربایجان صادر می‌شود.
ضخامت بالای گالوانیزه، عدم ریزش گالوانیزه در فرآیند نصب لوله ها و پروفیل ها ، دو پهن نشدن لوله در زمان خم کردن، نصب آسان به دلیل کیفیت بالای تولید و یکدست و صاف بودن سطح محصولات، ضمانت مرجوعی کالا تا 7 روز و ارسال نمونه رایگان از ویژگیهای خاص محصولات این شرکت است.

آیا پروفیل گالوانیزه گلخانه با پروفیل فابریک متفاوت است؟

خیر. محصول مستقلی به نام قوطی گالوانیزه گلخانه وجود ندارد؛ و پروفیل فابریک برای انواع سازه ها از جمله گلخانه ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این محصول، همان پروفیل گلخانه است. قیمت فروش قوطی گالوانیزه گلخانه (فابریک) در شرکت پتروگرایش از قیمت عرف بازار پایین تر است؛ چرا که تمام لوله ها و پروفیل های موجود در این سایت توسط خود شرکت پتروگرایش تولید و بدون واسطه عرضه می‌شوند.

در خرید قوطی گالوانیزه فابریک باید به چه نکاتی توجه کنم؟

  • ضخامت پروفیل

ضخامت محصول مهم بوده و باید به حدی باشد که در هنگام اجرا و نصب، با کمترین فشار دچار شکستگی یا خمیدگی نشود.

  • ابعاد قوطی

در هنگام خرید پروفیل گالوانیزه فابریک دقت کنید که اندازه و سایز محصول با سازه شما سازگاری داشته باشد.

اینکه پروژه ساختمانی و عمرانی یا سازه مورد نظر با کمترین هزینه به اتمام برسد، بسیار مهم است. برای صرفه جویی در هزینه ها باید از محصولات با قیمت مقرون به صرفه استفاده شود. قیمت قوطی گالوانیزه فابریک نسبت به بسیاری از محصولات مشابه، پایین تر است.

  • کیفیت محصول

کیفیت نباید فدای قیمت شود، و این اتفاق در محصولات شرکت پتروگرایش نیز نیوفتاده است. علاوه بر اینکه پروفیل گالوانیزه فابریک این شرکت قیمت پایین‌تری نسبت به بازار دارد، با توجه به حساسیت بالا و رعایت استانداردهای ملی و بین المللی در روند تولید، کیفیت آن نیز در سطح بالایی قرار دارد.

  • میزان سفارش

حجم سفارش شما باید مطابق با نیازتان باشد. اگر کمتر یا بیشتر از نیاز سازه‌تان خرید کنید، در مورد اول با کمبود مصالح مواجه می‌شوید، و در مورد دوم، هزینه بیشتری برای خودتان می‌تراشید.

خرید پروفیل گالوانیزه فابریک

برای خرید قوطی گالوانیزه فابریک با قیمت پایینتر از بازار، از طریق قسمت زیر با همکاران ما تماس حاصل نمایید. همکاران ما بعد از راهنمایی کامل، سفارش شما را ثبت خواهند کرد. بعد از ثبت سفارش، محصولاتتان با ارئه فاکتور رسمی در کمترین زمان ممکن و در بازه زمانی 1 تا 7 روزه به دستتان خواهد رسید.

پروفیل گالوانیزه فابریک