پروفیل گالوانیزه گرم

مقاومت بسیار بالا به دلیل ضخامت گالوانیزه بالا

هزینه کمتر به دلیل گالوانیزه شدن فولاد

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید

تماس با کارشناس

شبکه های اجتماعی

پروفیل گالوانیزه گرم

پروفیل گالوانیزه گرم

لوله و ستون گالوانیزه گرم

سایز (نمره) ضخامت (MM) وزن شاخه (KG) طول (M) واحد قیمت (ریال)
2 2.00 6.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
2.5 2.00 8.20 6 کیلوگرم تماس بگیرید
3 2.00 10.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
4 2.00 13.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
5 2.00 14.70 6 کیلوگرم تماس بگیرید
6 2.00 18.60 6 کیلوگرم تماس بگیرید
70*70 2.00 28.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
80*80 2.00 32.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
2 2.50 7.80 6 کیلوگرم تماس بگیرید
2.5 2.50 10.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
3 2.50 12.50 6 کیلوگرم تماس بگیرید
4 2.50 16.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
5 2.50 18.30 6 کیلوگرم تماس بگیرید
6 2.50 23.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
70*70 2.50 35.00 6 کیلوکرم تماس بگیرید
80*80 2.50 39.00 6 کیلوکرم تماس بگیرید

امروزه، انواع لوله و پروفیل صنعتی در اجرای پروژه‌های مختلف بسیار کاربرد دارند. در این میان، پروفیل گالوانیزه گرم یا حرارتی (hot dip galvanizing) بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. گالوانیزاسیون گرم یک فرآیند منحصر به فرد است. وقتی فولاد تمیز روی مذاب غوطه‌ور می‌شود، مجموعه‌ای از لایه‌های آلیاژ روی-آهن در اثر واکنش متالورژیکی بین آهن و روی تشکیل می‌شود و پوششی محکم ایجاد می‌کند که بخشی جدایی ناپذیر از فولاد است.

گالوانیزه گرم در بخش‌های توخالی پوشش خارجی و داخلی ارائه می‌دهد، در صورت آسیب دیدن به خودی خود ترمیم می‌شود، از فلز پایه محافظت می‌کند، از نظر زیست محیطی پایدار است، در برابر ضربه و سایش مقاومت خوبی دارد و عمر بدون تعمیر و نگهداری آن بیش از 50 سال است. فولاد گالوانیزه به طور گسترده برای حفاظت در برابر خوردگی استفاده می‌شود و می‌توان آن را با الگوی کریستالیزه روی سطح شناسایی کرد.
در ادامه با پروفیل گالوانیزه گرم یا همان پروفیل گالوانیزه حرارتی بیشتر آشنا خواهیم شد و در مورد نحوه ساخت پروفیل گالوانیزه گرم، انواع و کاربرد آن مطالبی را بیان خواهیم کرد.

پروفیل چیست؟

پروفیل یا نیم‌رخ یا رُخ‌نما (Profile) ، از نظر لغوی به معنای مقطع ثابت در طول زیاد است. پروفیل‌ در ساختمان‌سازی و ماشین‌سازی به کار می‌رود و از نظر سطح مقطع به دو دسته‌ی پروفیل باز و پروفیل بسته قابل تقسیم است. پروفیل در مقاطع کوچک، برای ساخت نرده‌های فلزی، در و پنجره‌ها، راه پله‌ها، نرده‌کشی و… استفاده می‌شود؛ اما مقاطع بزرگتر پروفیل‌ها، در ساخت ستون و اسکلت فلزی کاربرد دارند.
پروفیل‌ها از نظر کاربرد نیز انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پروفیل ساختمانی
  • پروفیل لنگه دری
  • پروفیل سپری یا پروفیل 507
  • پروفیل کلافی
  • پروفیل نبشی
  • پروفیل های در و پنجره

 

گالوانیزاسیون چیست؟

تاریخچه گالوانیزاسیون به حدود سه قرن پیش برمی‌گردد. فرایند گالوانیزاسیون به نام لوییجی گالوانی نام‌گذاری شده که دانشمند ایتالیایی و ابداع‌کننده‌ این روش است. گالوانیزاسیون یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های محافظت از فولادها در برابر محیط‌های خورنده است. فرایند گالوانیزاسیون پروفیل‌های سیاه، یکی از موثرترین و اقتصادی‌ترین روش‌ها برای مقاوم سازی آن‌ها در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی است. گالوانیزاسیون به دو روش سرد و گرم انجام می شود. هر دو روش موجب افزایش مقاومت پروفیل در برابر عوامل محیطی همچون رطوبت، تغییر رنگ و خوردگی می شوند؛ اما پروفیل گالوانیزه گرم بیشتر مورد توجه سازندگان قرار رفته است. در ادامه خواهیم دید که چرا پروفیل گالوانیزه گرم محبوبیت بیشتری دارد.

پروفیل گالوانیزه گرم چیست؟

پروفیل گالوانیزه گرم که با نام قوطی گالوانیزه گرم نیز شناخته می‌شود، از پروفیل سیاه بدست می‌آید. پروفیل سیاه پس از فرایند اسید‌شویی، چربی‌زدایی و شست و شو در حوض‌های حاوی فلز روی مذاب (Zn)، با دمای 460 درجه سانتی گراد غوطه‌ور می‌شود. در زمانی که مقطع در حمام روی قرار دارد، روی موجود در حمام با فلز آهن واکنش می‌دهد و یک لایه‌ آلیاژ بین فلز روی و آهن تشکیل می‌شود. هنگامی که قطعه به دمای حمام می‌رسد، پوشش، کامل می‌شود و اجسام به آرامی از حمام گالوانیزه خارج می‌شوند و روی اضافی تخلیه می‌شود. به این ترتیب، پروفیل سیاه به پروفیل گالوانیزه گرم یا همان پروفیل گالوانیزه عمقی داغ تبدیل می‌شود. پوشش گالوانیزه در این نوع گالوانیزاسیون حدود 50 تا 65 میکرون است. نکته متمایز‌کننده‌ی این روش نسبت به گالوانیزه سرد، قرار گرفتن پوشش گالوانیزه روی هر دو سطح داخلی و خارجی است. ضخامت خوب پوشش گالوانیزه و قرارگیری پوشش روی، بر هر دو سطح از پروفیل مجموعاً باعث افزایش طول عمر پروفیل به 20 تا 30 سال و گاهی بیش از 50 سال می‌شود. با استفاده از روش گالوانیزه گرم، قطعه نهایی دارای روکش مات است.
از مهم‌ترین تولیدکنندگان پروفیل گالوانیزه گرم در کشور می‌توان به شرکت پتروگرایش اشاره کرد که محصولات خود را با بالاترین کیفیت و تحت نظارت استانداردهای ملی با برند PGCO به بازار عرضه می‌کند. شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین پروفیل گالوانیزه گرم را از پتروگرایش با قیمت مناسب تهیه کنید. برای ارتباط با ما کافی است با شماره 49986000021 تماس بگیرید.
از دیگر تولیدکنندگان پروفیل گالوانیزه گرم در ایران می‌توان به شرکت‌های لوله ساوه و لوله سپنتا اشاره کرد.

کاربرد پروفیل گالوانیزه گرم

محصولات گالوانیزه شده به روش گرم مثل پروفیل گالوانیزه گرم، بیشتر برای فضاهای باز و محیط‌هایی که بیشتر در معرض خوردگی و مواد اسیدی قرار می‌گیرند کاربرد دارد. پروفیل‌های گالوانیزه گرم به دلیل ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها در محیط‌ها و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پروفیل‌ها به دلیل مقاومت به زنگ‌زدگی و خوردگی، مانع از خرابی زودرس و کاهش عمر مفید می‌شوند. سالن های قارچ، فنس، قاب درب و پنجره، ساختمان‌سازی، معابر عمومی، ساخت سقف کاذب، دیواره‌ها و پارتیشن‌ها و گلخانه از جمله محل‌هایی هستند که در آن‌ها از پروفیل گالوانیزه گرم استفاده می‌شود. گالوانیزه گرم به منظور ایجاد ساختارها و بدنه‌های مقاوم و سبک استفاده می‌شوند. این پروفیل‌ها به دلیل مقاومت به زنگ‌زدگی و وزن کم، در عملکرد و عمر مفید تجهیزات ارتباطی بهبود ایجاد می‌کنند.

از دیگر مهم‌ترین کاربردهای پروفیل گالوانیزه گرم یا حرارتی می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • ساخت و ساز: پروفیل‌های گالوانیزه گرم در صنعت ساخت و ساز بسیار کاربرد دارند. این پروفیل‌ها برای ساخت انواع اسکلت‌ها، سیستم‌های سقفی و دیوارهای خارجی به‌کار می‌روند. همچنین، در ساخت نرده‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها و سیستم‌های زیرسازی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • صنعت خودروسازی: پروفیل‌های گالوانیزه گرم به عنوان قطعات بدنه خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعات به دلیل مقاومت زیاد و ویژگی‌های ضد زنگ‌زدگی از خوردگی، مقاومت بیشتری در برابر شرایط جوی دارند؛ ضمن این که باعث زیبایی بیشتر خودروها می‌شوند.
  • تاسیسات آب و فاضلاب: در تاسیسات آب و فاضلاب شهری و صنعتی نیز از پروفیل‌های گالوانیزه گرم برای لوله‌ها، اتصالات و سیستم‌های تخلیه و تصفیه استفاده می‌شود.
  • ساخت انواع مخازن و تجهیزات نفتی و گازی: در صنایع نفت و گاز و نیز در تولید مخازن ذخیره‌سازی مختلف از پروفیل‌های گالوانیزه گرم استفاده می‌شود.
  • صنایع کشاورزی و باغبانی: در این صنایع نیز پروفیل‌های گالوانیزه گرم به‌عنوان قطعات سازه‌ها، تسمه‌ها و اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • تجهیزات برقی و الکترونیکی: در صنعت تولید تجهیزات برقی و الکترونیکی نیز از پروفیل‌های گالوانیزه گرم برای ساخت قطعات و محصولات مختلف استفاده می‌شود.
  • کاربردهای دریایی: در صنعت دریایی نیز از پروفیل‌های گالوانیزه گرم برای ساخت قطعات و اجزای مختلف کشتی‌ها و سازه‌های دریایی استفاده می‌شود.
  • مبلمان و صنعت خانه‌سازی: در صنعت مبلمان و تولید محصولات خانه‌سازی مانند ظروف آشپزخانه، قفسه‌ها و دیگر اجزا، پروفیل‌های گالوانیزه گرم به دلیل زیبایی، مقاومت و پایداری محبوب هستند.
  • تجهیزات بازی و سرگرمی: در تولید و ساخت تجهیزات بازی‌ و سرگرمی مانند سرسره، تاب و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها نیز از پروفیل‌های گالوانیزه گرم استفاده می‌شود.
  • صنعت مواد شیمیایی: در برخی فرآیندهای صنعتی و تولید مواد شیمیایی، از پروفیل‌های گالوانیزه گرم برای ساخت تجهیزات، مخازن و سیستم‌های حمل‌ونقل مواد استفاده می‌شود.
  • صنعت نفت و گاز: در استخراج، حمل‌ونقل و تجهیزات مرتبط با صنایع نفت و گاز نیز از پروفیل‌های گالوانیزه گرم به‌عنوان قطعات سازه‌ها و لوله‌ها استفاده می‌شود.

قیمت پروفیل گالوانیزه گرم، بر اساس همین کاربرد و البته مواردی مثل ضخامت و طول‌هایی که دارند، تعیین می‌شود.

مزایای پروفیل گالوانیزه گرم

همان‌طور که گفتیم، پروفیل گالوانیزه گرم محبوبیت بالایی دارد. از مزایای این پروفیل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در گالوانیزاسیون گرم، خاصیت مکانیکی فولاد از بین نمی‌رود.
  • در این حالت هزینه‌های مربوط به گالوانیزه کردن فلزات به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.
  • در پروفیل گالوانیزه گرم، به دلیل غوطه‌ور شدن فلز داخل وان مذاب، می‌توان اطمینان حاصل کرد که تمام بخش‌های فولاد، اعم از جوش ها، لبه ها و… به طور کامل آبکاری شده است. این پوشش یکپارچه، از آسیب دیدن محصول در زمان بارگیری، جا به جایی، نصب و سرویس کردن، جلوگیری می‌کند.
  • مقاومت پروفیل گالوانیزه گرم در مقایسه با سایر روش‌ها در برابر خوردگی بیشتر است.
  • این مقطع تولید شده را می توان در همه شرایط آب و هوایی استفاده کرد.
  • فولاد گالوانیزه گرم به راحتی در دسترس است و طیف وسیعی از اشکال و اندازه‌های گوناگون را می‌توان با این روش تولید کرد.
  • فولاد و روی علاوه بر فراوانی، بدون از دست دادن درصدی از خواص شیمیایی و فیزیکی قابل بازیافت هستند.

قیمت پروفیل گالوانیزه گرم

پروفیل گالوانیزه گرم، به دلیل خواص و کاربرد زیادی که دارد، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین اشکال پروفیل شناخته می‌‌شود. عواملی از جمله کیفیت گالوانیزه کردن، نوسانات بازار، کارخانه تولیدکننده، نوع ورق مورد استفاده در ساخت و ابعاد در قیمت پروفیل گالوانیزه بسیار تاثیرگذار است. همچنین امروزه این امکان فراهم شده که بتوان ابعاد و سایز دلخواه را سفارش داد.

خرید پروفیل گالوانیزه گرم

تولید و فروش پروفیل گالوانیزه یکی از خدماتی است که در شرکت پتروگرایش انجام می‌شود. علاوه بر مزایای کلی لوله‌های گالوانیزه که گفته شد، در میان مزیت‌های رقابتی این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضمانت مرجوعی کالا
    به منظور اعتمادسازی شما مشتریان گرامی و تضمین کیفیت محصولات تولیدی، امکان عودت محصولات تا 7 روز بعد از خرید وجود دارد.
  • وزن پروفیل گالوانیزه و ضخامت استاندارد
    پروفیل‌های گالوانیزه‌ی PGCO دارای ضخامت و وزن استاندارد بوده و مطابق با فناوری‌های جدید تولید و روانه بازار می‌شوند.
  • عدم ریزش گالوانیزه
    پوشش گالوانیزه در فرایند اجرا، خم کردن و نصب دار ریزش یا آسیب نمی‌شود.

در زمان خرید پروفیل گالوانیزه گرم، ضروری است تا با ویژگی‌های این محصول آشنا شوید تا بتوانید خرید موفقی را با توجه به نیاز سازه‌ی مورد نظر خود داشته باشید. حالا که با نحوه ساخت و انواع پروفیل گالوانیزه گرم آشنا شدید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره‌ی رایگان متخصصین گروه پتروگرایش و ثبت پیش فاکتور با شماره … تماس حاصل فرمایید و از قیمت روز پروفیل گالوانیزه گرم مطلع شوید.

پروفیل گالوانیزه گرم