جعبه تقسیم

جعبه تقسیم

جعبه تقسیم

ابعاد (CM) پانچ واحد قیمت (ریال) توضیحات
10*10 PG13.5 عدد تماس بگیرید آلومینیوم - دایکاست
10*10 PG16 عدد تماس بگیرید آلومینیوم - دایکاست
10*10 PG21 عدد تماس بگیرید آلومینیوم - دایکاست
15*15 PG13.5 عدد تماس بگیرید آلومینیوم - دایکاست
15*15 PG16 عدد تماس بگیرید آلومینیوم - دایکاست
15*15 PG21 عدد تماس بگیرید آلومینیوم - دایکاست

جعبه تقسیم برق که به جعبه ترمینال نیز شناخته می‌شود، یک جعبه معمولا مربعی یا مستطیلی شکل است که در سیم کشی ساختمان و سیم کشی صنعتی کاربرد دارد. این محفظه‌های ایمن برای انشعابات و قرارگیری اتصالات برق استفاده می‌شوند. انواع جعبه تقسیم روکار و توکار در یک تقسیم بندی کلی به دو نوع فلزی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. جعبه تقسیم آلومینیومی و استیل از بهترین جعبه تقسیم‌های فلزی و جعبه PVC از بهترین جعبه های پلاستیکی هستند. جعبه تقسیم‌ها زیرمجموعه دسته اتصالات گالوانیزه برق هستند.

جعبه تقسیم چیست؟

جعبه تقسیم برق محفظه‌ای است که دارای ورودی و خروجی بوده و سیم‌ها با وارد شدن از طریق لوله به داخل آن، از طریق ترمینال‌هایی که داخل محفظه قرار گرفته، در جهات مختلف انشعاب می‌یابند. پس از جهت گیری، سیم‌ها و کابل‌ها از قسمت خروجی جعبه خارج و به جهات مختلف‌ منتقل می‌شوند. جعبه تقسیم‌ها از پرکاربردترین وسایل در صنعت برق هستند، و معمولا در برق کشی هر ساختمان یا سازه‌ای که کابل‌های متعدد در آن وجود دارد استفاده می‌شوند. جعبه تقسیم آلومینیومی و pvc از پرکاربردترین جعبه تقسیم‌ها در صنعت برق هستند. در داخل جعبه ترمینال برق، سیم‌ها و کابل‌ها می‌توانند با استفاده از بست، نوار برق یا سرپیچ‌ به هم متصل شوند. جعبه برق دارای یک درپوش بوده و بعد از انجام انشعاب، درپوش جعبه گذاشته می‌شود تا سیم‌ها و کابل‌ها از دید پنهان شوند. جعبه‌های تقسیم برق در اصل برای محافظت و سازماندهی سیم ها و کابل ها و همینطور جلوگیری از شلوغی و گره خوردن آنها استفاده می‌شوند.

کاربرد جعبه تقسیم برق

جعبه تقسیم دو کاربرد اصلی دارد. کاربرد اول، جنبه سازماندهی و انتقال کابل‌ها که با توجه به ترمینال‌هایی که داخل آن تعبیه شده است، این وظیفه انجام می‌شود. کاربرد دوم، حفاظت از کابل و سیم‌ها در برابر شرایط محیطی است. کابل‌ها و سیم‌ها همواره در برابر رطوبت، حرارت، گرد و خاک و خط و خش هستند. این جعبه با توجه به روکشی که دارد، از کابل‌ها و سیم‌ها در برابر این خطرات جلوگیری می‌کند. این جعبه‌ها با توجه به فلزی و پلاستیکی بودن آنها و همینطور کوچک و بزرگ بودنشان، در انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند.

انواع جعبه تقسیم برق

انواع مختلفی از ترمینال تقسیم برق با اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارد. انتخاب نوع جعبه به کاربرد آن، نوع کابل برق (کابل فشار قوی و ضعیف) و محیطی که در آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. به عنوان مثال، جعبه تقسیم آلومینیومی به دلیل فلزی بودن جنس آن، از مقاومت بیشتری در برابر حرارت و دما برخورد است؛ به همین دلیل برای تقسیم کابل‌های قوی و سنگین‌ و در ساختمان های بزرگ یا سازه های صنعتی استفاده می‌شود، هر چند که به دلیل مقاومت بالا در ساختمان‌های مسکونی و اداری نیز کاربرد دارد. بالعکس، جعبه پلاستیکی برق یا جعبه‌های سایز کوچکتر برای استفاده در مکان های کوچک استفاده می‌شوند. در ادامه با انواع جعبه تقسیم آشنا می‌شویم. در قسمت پایین، انواع جعبه تقسیم را بر اساس جنس جعبه بررسی می‌کنیم.

جعبه تقسیم فلزی

جعبه‌های تقسیم در یک تقسیم بندی کلی، به دو نوع فلزی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. جعبه‌های فلزی از پرکاربردترین تجهیزات برقی برای برق کشی در محیط‌های صنعتی و ساختمانی هستند. این محصولات از فلزات مختلفی نظیر آلومینیوم، گالوانیزه و استیل ساخته می‌شوند. در مقایسه با جعبه ترمینال‌های پلاستیکی، انواع فلزی از قیمت بالاتری برخوردارند، اما کیفیت آنها نیز بیشتر است. این نوع جعبه‌ها به دلیل بدنه محکمی که دارند، برای استفاده در محیط‌های خشن و صنعتی مناسب‌ هستند. انواع جعبه تقسیم فلزی را در قسمت زیر می‌خوانیم.

  • جعبه تقسیم آلومینیومی

آلومینیوم کاربرد زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت برق دارد. جعبه تقسیم‌ آلومینیومی برق از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت و رطوبت دارد. جعبه ترمینال آلومینیومی اغلب در محیط‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند؛ اما با توجه به جنس مقاوم آنها، در صنایع مختلف دیگر از جمله کشتی سازی، بنادر، کشاورزی و خودروسازی سیار کارآمد هستند.

جعبه برق استیل

اصولا استیل ضد آب بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد؛ بنابراین جعبه تقسیم استیل برای استفاده در محیط های مرطوب بسیار مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع جعبه‌های برقی، ضد خش بودن آنهاست که برای زیباسازی محیط، انتخاب خوبی است. جعبه تقسیم برق استیل قیمت بالاتری نسبت به دیگر جعبه‌های فلزی و پلاستیکی دارد.

جعبه تقسیم پلاستیکی

همانطور که از نام این جعبه ترمینال پیداست، از جنس پلاستیک ساخته می‌شود. جعبه‌های پلاستیکی بیشتر از دو نوع پلی کربنات یا پلاستیک PVC تولید می‌شوند. این نوع جعبه ها قیمت پایین‌تری نسبت به جعبه های فلزی داشته و در واحدها و ساختمان‌های مسکونی و اداری کاربرد زیادتری دارند.

  • جعبه تقسیم پلی کربنات

جعبه برق پلی کربنات از پلاستیک Pvc متفاوت است، با اینکه هر دو از پلاستیک ساخته می‌شوند. این جعبه از پلاستیک مقاوم و سختی با نام پلی کربنات ساخته می‌شود که در برابر، ضربه، حرارت و آتش سوزی، خطرات برق گرفتگی و حتی تغییر رنگ و شکل مقاوم است. جعبه تقسیم پلی کربنات در مکان‌های باز و مرطوب نیز قابل استفاده است.

  • جعبه تقسیم پلاستیکی PVC

جعبه های پلاستیکی نسبت به پلی کربنات پایین‌تر بوده اما به دلیل قیمت پایین و قابل دسترس بودن، از پرکاربردترین جعبه‌ تقسیم ها در منازل و ساختمان‌ها هستند. ضد ضربه بودن، عایق حرارتی و الکتریکی، مقاومت شیمیایی و امکان استفاده در برابر نور خورشید و محیط‌هایی با رطوبت و گرد و غبار بالا، از ویژگی‌های این نوع جعبه تقسیم است.

مزایا و ویژگی های جعبه تقسیم برق آلومینیومی

  • جعبه تقسیم آلومینیومی جنبه محافظتی داشته و از تماس افراد با کابل و سیم و خطرات برق گرفتگی ناشی از این تماس جلوگیری می‌کند.
  • کابل ها و سیم ها بدون اینکه در داخل محفظه‌ای قرار بگیرند، در معرض رطوبت، گرد و خاک و شرایط محیطی قرار می‌گیرند. جعبه تقسیم آلومینیومی از سیم‌ها و کابل‌ها در مقابل این شرایط محیطی به خوبی محافظت می‌کند، و درنتیجه هزینه تعمیر و نگهداری سیم و کابل ها را پایین می‌آورد.
  • این جعبه ها از جنس فلز بوده و در برابر حرارت و آتش مقاوم هستند، درنتیجه از کابل و سیم در برابر آتش سوزی محافظت می‌کنند.
  • از دیگر ویژگی‌های عمومی جعبه تقسیم‌های آلومینیومی که با دیگر جعبه‌ها مشترک است، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
  • تسهیل تعمیر و نگهداری سیم کشی
  • سازماندهی سیم ها و کابل ها
  • جلوگیری از گره خوردن سیم ها و کابل ها
  • افزایش ایمنی برق

تولید کننده جعبه تقسیم آلومینیومی برق

جعبه ترمینال آلومینیومی نسبت به دیگر جعبه ترمینال‌های فلزی از قیمت متعادل‌تری برخوردار است. قیمت این نوع جعبه‌ها از جعبه‌های استیل پایین تر بوده و از جعبه های گالوانیزه بیشتر می‌باشد. با در نظر داشتن قیمت و کیفیت، می‌توان گفت که جعبه تقسیم‌های آلومینیومی بهترین انتخاب برای انواع ساختمانها و مراکز اداری و صنعتی هستند. قیمت جعبه تقسیم آلومینیومی شرکت پتروگرایش از قیمت بازار پایین تر است. محصولات این شرکت توسط خود مجموعه تولید شده و مستقیما از درب کارخانه برای مشتری ارسال می‌شود.

خرید جعبه تقسیم آلومینیومی برق

برای خرید جعبه تقسیم فلزی آلومینیومی با کارشناسان پتروگرایش در قسمت زیر تماس حاصل نمایید. سفارشات شما در سریعترین زمان ممکن و در بازه زمانی 1 تا 7 روزه به دستتان خواهد رسید.

جعبه تقسیم

قیمت مناسب نسبت به بازار

محافظت عالی از کابل‌ها و سیم‌ها

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید.

همراه با پتروگرایش