قوطی گالوانیزه

سطح گالوانیزه ضخیم

مقاومت بالایی در برابر رطوبت

قیمت مناسب نسبت به بازار

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید

تماس با کارشناس

شبکه های اجتماعی

قوطی گالوانیزه

قوطی گالوانیزه

قوطی گالوانیزه

ابعاد پانچ عمق (CM) واحد جنس قیمت (ریال)
7*7 13.50 3.50 عدد ورق گالوانیزه تماس بگیرید
7*7 16.00 3.50 عدد ورق گالوانیزه تماس بگیرید
MK 13.50 3.50 عدد ورق گالوانیزه تماس بگیرید
MK 16.00 3.50 عدد ورق گالوانیزه تماس بگیرید
10*10 13.50 5.00 عدد ورق گالوانیزه تماس بگیرید
10*10 16.00 5.00 عدد ورق گالوانیزه تماس بگیرید
10*10 21.00 5.00 عدد ورق گالوانیزه تماس بگیرید

همانطور که می‌دانید، لوله گالوانیزه برق وظیفه‌ی هدایت، منظم کردن و حفاظت از سیستم برق و کابل‌کشی در سازه را برعهده دارد. برای اجرای دقیق مسیر

لوله گالوانیزه برق ، به متعلقاتی نیاز است که در بازار به اتصالات گالوانیزه برق شهرت دارند. اتصالات گالوانیزه برق انواع مختلفی دارند. در این اینجا به طور تخصصی به معرفی کامل یکی از مهمترین اتصالات گالوانیزه برق، یعنی قوطی گالوانیزه می‌پردازیم. با اطلاعاتی که پس از مطالعه‌ی این بخش به دست می‌آورید، تشخیص و خرید قوطی گالوانیزه‌ با کیفیت برای شما آسان‌تر خواهد شد.

مختصری درباره اتصالات گالوانیزه برق

اتصالات گالوانیزه برق برای تغییر مسیر، ورود یا خروج لوله گالوانیزه برق به سایر قسمت‌های سیستم کابل‌کشی و مدیریت انشعابات استفاده می‌شوند.

اتصالات گالوانیزه برق با توجه به نوع کاربرد و نوع اتصال در دسته‌های مختلفی مانند جوشی لب به لب، اتصالات رزوه‌ای، اتصالات محفظه‌ای و اتصالات فشاری تقسیم می‌شوند.

اتصالات گالوانیزه برق طی فرایند گالوانیزاسیون، در حمام روی غوطه‌ور شده و همین امر موجب افزایش ماندگاری و مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت و شرایط مختلف جوی می‌شود. به عبارتی این تجهیزات نیز همانند لوله‌های برق کاندوئیت، در انواع گالوانیزه گرم و سرد تولید می‌شوند.


به طور کلی انواع اتصالات فولادی برق در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  1. بوشن
  2. مهره فلزی
  3. هدبوشینگ
  4. کاندولت
  5. درپوش
  6. گلند
  7. براس بوشن
  8. زانو درب دار
  9. سه راهی
  10. نیپل
  11. زانو دور دار

قوطی گالوانیزه چیست؟

قوطی گالوانیزه با نام‌های دیگری مثل قوطی برق گالوانیزه، قوطی کلید و پریز و قوطی فلزی گالوانیزه نیز شناخته می‌شود. کاربرد اصلی قوطی گالوانیزه، قرارگیری کلیدها و پریزها و مدیریت انشعابات در محل مورد نظر است. پیش از نصب کلید و پریز در ساختمان‌ها این نیاز وجود دارد که محلی برای قرار گیری آن‌ها تعیین شود. پس از انتخاب محل مناسب برای کلیدها و پریزها، کابل‌های حمل شده توسط لوله گالوانیزه برق یا سینی کابل از طریق قوطی برق گالوانیزه، برق رسانی به آن‌ها را انجام می‌دهند. این قطعات به صورت توکار مورد استفاده است و در نما و ظاهر سازه، دیده نمی‌شوند.
قوطی گالوانیزه به منظور افزایش مقاومت در برابر خوردگی و همچنین حفاظت از انشعابات برق در دمای بالا و رطوبت محیط، از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. قوطی گالوانیزه می‌تواند بر اساس نیاز پروژه در ضخامت و ابعاد مختلف تولید شود. همچنین تعداد، ابعاد و محل قرارگیری پانچ‌های تعبیه شده روی قوطی گالوانیزه به منظور ورود و خروج لوله گالوانیزه برق، بستگی به شرایط پروژه و ابعاد لوله گالوانیزه برق متفاوت خواهد بود. هنگام نصب باید ورقه نازکی که در دهانه پانچ قرار دارد را جدا کرد. تمام این جزییات در قوطی گالوانیزه برای مدیریت انشعابات در ترمینال‌ها با دقت طراحی و با توجه به نقشه ساخته می‌شود.

گالوانیزه چیست؟

برای درک بهتر قوطی گالوانیزه، بهتر است با مفهوم گالوانیزه کردن یا گالوانیزاسیون هم آشنا شویم. گالوانیزه یک فرایند کلیدی است که باعث مقاوم‌سازی قطعات فولادی و ورق‌ها در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت می‌شود. این روش، یکی از موثرترین روش‌ها برای حفاظت از مواد فلزی در برابر آسیب‌های محیطی است و در صنایع مختلف، از جمله ساختمان‌سازی، صنعت خودروسازی، و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود.
گالوانیزه به دو روش سرد و گرم انجام می‌شود. در گالوانیزه سرد، ورق‌ها یا قطعات فولادی به روش غوطه‌ور کردن در محلول روی آب که حاوی روی مایع است، با یک لایه نازک و محکم از روی پوشانده می‌شوند. این لایه ایجاد شده از روی، قطعات را در برابر اکسیداسیون و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند. گالوانیزه سرد، به‌خصوص در کاربردهایی که نیاز به یک پوشش نازک و یکنواخت دارند، بسیار مفید است.
از سوی دیگر، در گالوانیزه گرم، قطعات فولادی به‌طور کامل در حمام مذاب روی غوطه‌ور می‌شوند. در این فرآیند، روی به‌طور عمیق‌تر و با لایه‌ی ضخیم‌تری به قطعات متصل می‌شود که مقاومت آن‌ها به خوردگی و زنگ‌زدگی افزایش می‌یابد. گالوانیزه گرم به‌طور ویژه در کاربردهایی که قطعات فولادی با شرایط محیطی بسیار سخت و محیط‌های با خوردگی قوی سر‌و‌کار دارند، ایده‌آل است.

گالوانیزه‌شده شدن قطعات فولادی در مقابل رطوبت و خوردگی، به‌طور چشمگیری به دوام و عمر آن‌ها می‌افزاید و نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر را کاهش می‌دهد. این خصوصیت‌ها باعث شده تا این روش به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های حفاظتی در صنایع مختلف شناخته شود. همچنین، گالوانیزه به عنوان یک روش اقتصادی و قابل‌اجرا، در انواع وسیله‌ها و تجهیزات مورد استفاده‌ی عمومی مانند خودروسازی، لوازم خانگی و تاسیسات صنعتی مورد تقاضا قرار گرفته است.

نکته‌ی قابل‌توجه دیگر، استفاده از ورق‌های گالوانیزه فابریک در تولید قطعات است. این ورق‌ها به‌صورت پیش‌ساخته و گالوانیزه شده ارائه می‌شوند که به تولید کارآمدتر و سریع‌تر محصولات، کمک می‌کنند. همچنین، این ورق‌ها به‌راحتی در تولید مقیاس بزرگ قابل استفاده هستند و امکان اتخاذ تغییرات و تنوع در طرح‌ها را فراهم می‌آورند.

در نتیجه، گالوانیزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فرآیندهای محافظتی در صنعت، به بهبود کارایی و عمر مفید محصولات کمک می‌کند و اهمیت آن در حفظ و ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها و تجهیزات فولادی به‌عنوان یکی از ملزومات اصلی در دنیای امروز بی‌تردید مشخص است. با توجه به پیشرفت فناوری‌ها، انتظار می‌رود که روش‌های گالوانیزاسیون در آینده نیز بهبود و ارتقاء یابند و نوآوری‌های جدیدی به‌کارگیرند.

مزایای استفاده از قوطی فلزی گالوانیزه

قوطی گالوانیزه، فضای مناسبی است تا کلید یا پریز داخل آن قرار گیرد و در دیوار ثابت شود. همچنین استفاده از قوطی گالوانیزه سبب می‌شود شاخک‌های کلید یا پریز به راحتی وارد بدنه قوطی شوند، در نتیجه به راحتی می‌توان آن‌ها را داخل دیوار قرار داد. قوطی گالوانیزه مانع ورود بتن به داخل می‌شود تا تجهیزات برقی کلیدها آسیب نبینند. این تجهیز، باعث نظم بخشیدن به برق‌کشی و افزایش کیفیت سیم‌کشی خواهند شد. به طوری که پریزهایی که با استفاده از این تجهیز در داخل دیوار نصب می‌شوند، به راحتی و با کشیدن سیم از پریز، از دیوار جدا نمی‌شوند. قوطی برق گالوانیزه از سیم­‌های برق در برابر گرم و سرد شدن دمای دیوارها و فشار آن‌ها محافظت می‌کند؛ بنابراین عمر مفید سیم‌کشی را افزایش می‌دهد.

مزیت قوطی گالوانیزه نسبت به نوع پلاستیکی آن

اتصالات برقی جزو حساس‌ترین نقاط در پروژه‌های کابل‌کشی هستند. به همین دلیل نباید آن‌ها را بدون حفاظت رها کنیم. همچنین انتخاب بهترین نوع اتصال برای محافظت حداکثری حائز اهمیت است. قوطی فلزی گالوانیزه بر خلاف قوطی پلاستیکی در برابر ضربات و بارهای خارجی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد و مانع از آسیب دیدن کلید و پریز‌ها می شود‌. قوطی برق گالوانیزه به دلیل ساختار به خصوصی که دارد، از لحاظ ایمنی پایدارتر است؛ به همین دلیل در بازار با اقبال خرید بیشتری روبروست.

نکات مهم در انتخاب و خرید قوطی گالوانیزه

در زمان خرید قوطی فلزی گالوانیزه، موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • تناسب قطر پانچ‌ها با قطر لوله کاندوئیت
  • تناسب تعداد پانچ‌های ورودی و خروجی با نقشه و نیاز پروژه
  • تناسب ضخامت و نوع جنس قوطی برق گالوانیزه با آسیب‌های محتمل محیطی

تولیدکنندگان قوطی گالوانیزه

شرکت‌های تولیدکننده لوله و اتصالات مانند پتروگرایش در کنار تولید و عرضه لوله گالوانیزه برق ، برای آسودگی خاطر و تسهیل در خرید تجهیزات، اتصالات کاندوئیت را با بالاترین کیفیت و در تنوع بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. بیش از 10 سال است که تولید قوطی برق گالوانیزه با ضخامت و ابعاد مختلف و بعضاً طبق سفارش مشتری توسط این شرکت‌های سازنده‌، با پیروی از آخرین استانداردها و استفاده از بروزترین تکنولوژی‌ها، انجام می‌گیرد.

قیمت قوطی گالوانیزه

با توجه به تولید داخلی بودن این محصولات قیمت مقرون به صرفه و مناسبی دارند.
عواملی همچون نوع ورق گالوانیزه، ضخامت ورق، کیفیت ساخت، ابعاد قوطی گالوانیزه سایر شرایط مخصوص حاکم بر هر پروژه، در قیمت‌گذاری تاثیرگذار هستند. علاوه بر این قیمت اتصالات کاندوئیت از جمله قوطی گالوانیزه به قیمت ارز، نوسانات بازار داخلی و… وابسته است. بدیهی است با این شرایط، اعلام دقیق قیمت اتصالات کاندوئیت به صورت ثابت امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز اتصالات کاندوئیت با برند PGCO، از گروه پتروگرایش و استفاده از مشاوره‌ی رایگان متخصصین این شرکت با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

خرید قوطی گالوانیزه

جهت خرید تمامی محصولات شرکت پتروگرایش از جمله قوطی فلزی گالوانیزه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی، با متخصصین ما در تماس باشید و از قیمت روز قوطی گالوانیزه مطلع شوید. شرکت پترو گرایش (PGCO) با چندین دهه سابقه در تولید انواع لوله برق و اتصالات، سینی و نردبان کابل، با ارائه محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز جهانی، خریدی مطمئن و آسان را برای شما خریداران محترم ایجاد می‌کند. از نقاط قوت محصولات گروه پتروگرایش می‌توان به قابلیت خرید اعتباری، تهاتری، موجودی کامل محصولات، همکاری با پروژه‌های بزرگ و دارا بودن انواع استانداردهای ملی اشاره کرد. چنانچه قصد خرید قوطی گالوانیزه از برند PGCO را دارید، می‌توانید با شماره 02149986000 تماس حاصل فرمایید.

قوطی گالوانیزه