لوله برق رنگی

دارای پوشش الکترو استاتیک

نصب آسان

قیمت مناسب نسبت به بازار

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید

تماس با کارشناس

شبکه های اجتماعی

لوله برق رنگی

لوله برق رنگی

لوله برق رنگی

نوع محصول سایز ضخامت (MM) متراژ هر بسته(M) توضیحات قیمت (ریال)
درجه 2 PG13.5 0.60 60 رنگ مشکی، قرمز و رنگ های سفارشی تماس بگیرید
درجه 2 PG16 0.60 60 رنگ مشکی، قرمز و رنگ های سفارشی تماس بگیرید
درجه 2 PG21 0.60 30 رنگ مشکی، قرمز و رنگ های سفارشی تماس بگیرید
درجه 1 PG13.5 0.90 60 رنگ مشکی، قرمز و رنگ های سفارشی تماس بگیرید
درجه 1 PG16 0.90 60 رنگ مشکی، قرمز و رنگ های سفارشی تماس بگیرید
درجه 1 PG21 0.90 30 رنگ مشکی، قرمز و رنگ های تماس بگیرید

لوله برق رنگی همانطور که از نام آن پیدا است، پوششی برای انتقال سیم برق و محافظت از آن در برابر آسیب‌های محیطی نظیر ضربه، خوردگی، رطوبت و گرد و خاک است. این لوله ها جزو لوله برق (محافظ کابل و سیم برق) محسوب شده و در انواع مختلف فولادی، پلی آمید، پی وی سی، پلی اتیلن و … تولید می‌شوند. علت اصلی رنگ بندی بودن این لوله ها، نظام مندی و شناسایی مدارهای سیم برق در مکان‌هایی است که جداسازی و شناسایی سیم های برق اهمیت زیادی دارد. لوله فولادی برق رنگی از پرکاربردترین و بهترین لوله های برقی استفاده شده در انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی است.

کاربرد لوله برق رنگی

لوله های فولادی برق رنگی معمولا در نیروگاه‌ها و مناطقی که کابل های برق برای تسهیل در روند نگهداری و تعمیرات باید دسته بندی شوند، به کار می‌روند. این لوله ها علاوه بر نیروگاه‌ها، به دلیل نصب آسان و راحت و همینطور زیبایی دهی به محیط، در ساختمان های مسکونی و تجاری، کافه و کتابخانه ها نیز قابل استفاده هستند.

ویژگی لوله های رنگی برق فلزی شرکت پتروگرایش

لوله برق فولادی رنگی از جنس فولاد ساخته شده و علاوه بر شناسایی آسان مدارهای برقی، جنبه زیبایی بخشی به محیط را نیز دارد. در قسمت زیر بخشی از ویژگیهای این لوله ها را می‌توانید ببینید:

  1. مقاومت بالا: این لوله های رنگی از جنس فولاد مقاوم ساخته می‌شوند. همچنین در فرایند تولید این کاندوئیت ها، لوله‌ها بعد از رنگ کاری در داخل کوره قرار می‌گیرند که این موضوع مقاومت آن‌ها را در برابر خوردگی بالا می‌برد. لوله برق رنگی فولادی مقاوم‌تر از انواع دیگر لوله ها از جمله لوله های پلی آمید و از جنس پلاستیکی در برابر ضربه و خوردگی است.
  2. پوشش الکترو استاتیک: لوله های فولادی برقی شرکت پتروگرایش علاوه بر مقاومت بالا، دارای عایقی از جنس آنتی استاتیک هستند که از تماس مستقیم با سیم‌های برقی جلوگیری کرده و در نتیجه ایمنی بیشتر سیستم برقی را به ارمغان می‌آورد.
  3. ضخامت بالا: لوله‌های برق رنگی تولید شده در این مجموعه، ضخامت بالایی دارند که مقاومت آن ها را در برابر آسیب‌های محیطی بالا می‌برد.
  4. شناخت مدارهای برقی: لوله برق رنگی به دلیل داشتن رنگ‌های مختلف و کدهایی که روی این لوله ها درج شده، شناسایی مدارات برقی را به منظور اعمال تغییرات و تنظیمات آسان‌تر می‌کند. این ویژگی به خصوص برای سیستم‌های برقی پیچیده در صنایع و ساختمان‌های بزرگ بسیار مفید است.
  5. نصب آسان: لوله های فلزی برقی به دلیل وزن کم و ساختار ساده و همینطور رزوه هایی که در آنها تعبیه شده، قابلیت نصب آسانی دارند. با توجه به بوشن هایی که برای اتصال این لوله ها در نظر گرفته شده، حتی افراد عادی و غیر متخصص نیز می توانند از پس نصب آن بر بیایند.
  6. قیمت مناسب: به طور کلی قیمت لوله های فولادی برق نسبت به سایر لوله های فلزی مناسب‌تر بوده و می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های اقتصادی برای سیستم‌های برقی اماکن مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
  7. حمل و نقل آسان: به منظور حمل و نقل آسان، طراحی این نوع لوله‌ها معمولا در طول‌های مناسب و استاندارد (معمولا 3 متری) انجام می‌شود.

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توان گفت که لوله های برقی رنگی یکی از گزینه‌های محبوب و پرکاربرد برای سیستم‌های برقی ساختمان ها و صنایع مختلف است.

رنگ بندی انواع لوله های رنگی برق بر چه اساسی است؟

رنگ‌های مورد استفاده در لوله‌های رنگی برقی فولادی ممکن است در کشورهای مختلف و بر اساس استانداردهای محلی و بین‌المللی متفاوت باشند؛ برخی از رنگ‌های معمول استفاده شده در این لوله‌ها عبارتند از:

  • قرمز: برای شناسایی مدارهای قدرت و برق AC با ولتاژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • زرد: برای شناسایی مدارهای گاز و گرما و هواگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سبز: برای شناسایی مدارهای ایمنی و میزان کم مصرفی برق به کار می‌روند.
  • آبی: برای شناسایی مدارهای اضطراری و تجهیزات پایداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سفید: برای شناسایی مدارهای تلفن و داده‌های نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مشکی: برای شناسایی مدارهای بدون سیم و برق DC با ولتاژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرکاربردترین رنگ در لوله های برقی، رنگ های مشکی و قرمز است.

رنگ لوله های برقی فولادی تولید شده در شرکت پتروگرایش با مقررات و استانداردهای جهانی مربوط با صنعت برق مطابقت دارد.

 
بیشتر بخوانید:لوله های صنعتی برق

لوله برق فولادی مشکی چه تفاوتی با لوله رنگی دارد؟

عملا تفاوت خاصی بین مشکی یا رنگی بودن لوله ها وجود ندارد. لوله های شرکت پتروگرایش به صورت پیش فرض به رنگ مشکی تولید می‌شوند اما در صورت سفارش مشتری، این لوله ها در رنگ های مختلف نیز تولید می‌شوند. البته سفارش مشتری باید حداقل باید 1000 متر باشد تا سفارش مورد نظر تایید و تولید شود.

برای بررسی کیفیت لوله های برقی به چه نکاتی باید توجه کنم؟

  1. جنس مواد: از جمله مهمترین عواملی که بر کیفیت لوله برق رنگی تأثیر می‌گذارد، جنس مواد سازنده آن است. باکیفیت ترین جنس لوله برقی رنگی، جنس فولادی می‌باشد.
  2. ضخامت دیواره: ضخامت دیواره لوله های برق باید بر اساس محیطی که در آن به کار می رود و همچنین استانداردهای مشخص شده برای آن محیط تعیین شود. لوله برقی رنگی با دیواره نازک ممکن است در مقابل ضربه و فشار ناشی از جابجایی‌های غیرمنتظره آسیب پذیر باشد.
  3. پوشش الکترواستاتیک: با توجه به فولادی بودن این نوع لوله ها، عایق بودن و استفاده از پوشش الکترو استاتیک به منظوری ایمنی و جلوگیری از برق گرفتگی بسیار اهمیت دارد.
  4. شرکت تولید کننده: شرکت تولید کننده لوله برقی و اعتبار و کیفیتی که این شرکت می‌تواند در تولید محصولات باکیفیت به ارمغان بیاورد بسیار مهم است. بررسی تولید کننده‌ها و مطالعه نظرات و تجربیات کاربران قبلی می‌تواند به شما در انتخاب یک تولید کننده با کیفیت کمک کند.

با توجه به فاکتورهایی که گفته شد، می‌توانید کیفیت لوله برقی رنگی را بررسی کرده و بهترین گزینه را برای سیستم برقی خود انتخاب کنید.

قیمت لوله برق رنگی فولادی

قیمت لوله‌ های رنگی فولادی با توجه به توجه به کیفیت ساخت، قطر، ضخامت دیواره، متراژ، نوع رنگ پوشش مورد استفاده در آنها و همینطور نوسانات بازار متفاوت است. این نوع لوله ها طرفداران بسیاری در صنایع مختلف دارند، بنابراین اطلاع از قیمت روز آن برای خریداران بسیار مهم است. ما در شرکت پتروگرایش، بهترین نوع لوله برق رنگی اعم از لوله برق سیاه و لوله برق قرمز را با ارائه فاکتور رسمی به شما مشتریان گرامی ارائه می‌دهیم.

نحوه سفارش لوله برق رنگی

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره رایگان و ارتباط با کارشناسان ما جهت خرید انواع لوله برق رنگی و مشکی از لینک‌های زیر استفاده کنید. فرآیند خرید به صورت کامل توسط کارشناسان پتروگرایش توضیح داده خواهد شد.

لوله برق رنگی