لوله فولادی برق مشکی

لوله فولادی برق مشکی

فهرست مطالب

لوله برق مشکی یکی از انواع لوله های فولادی رنگی بوده و در فضاهایی که زیبایی ظاهری مهم است، به کار می‌رود. لوله فولادی رنگی کوره‌ای در رنگ‌های مختلفی مانند قرمز، آبی و … نیز تولید و عرضه می‌شود. بر خلاف لوله برق گالوانیزه، این نوع لوله‌ها پوشش گالوانیزه ندارند و برای جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش کارایی به وسیله رنگ الکترواستاتیک پوشش داده می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت بیشتر این محصول تا انتها با ما همراه باشید.

لوله برق مشکی چیست؟

لوله برق مشکی یکی از قطعات پرکاربرد برای حفاظت از کابل‌ها در صنایع مختلف است. این لوله دارای پوشش رنگ مشکی بوده که به عنوان یک لایه محافظ در برابر رطوبت و خوردگی عمل می‌کند. لوله‌های فولادی بعد از رنگ شدن به منظور تثبیت رنگ، داخل کوره‌های مخصوص با دمای معین قرار می‌گیرند.لوله فولادی سیاه برق به دلیل ساختار مقاوم و مستحکم از کابل‌های برق در برابر تنش‌های خارجی مانند: فشار، ضربه و نیروهای کششی محافظت می‌کند. استفاده از این نوع لوله برق برای محیط‌هایی با رطوبت و خوردکی بالا، مجاز نیست.

لوله-فولادی-مشکی

تفاوت لوله برق مشکی و لوله برق گالوانیزه

هر دو این لوله‌ها از آلیاژهای استیل یا فولادی ساخته شده‌اند. در حال حاضر فولاد به عنوان مقاوم‌ترین فلز برای ساخت تجهیزات پشتیبانی برق و اتصالات شناخته شده و مقاومت آن به اندازه‌ای است که عوامل محیطی نمی‌توانند موجب تخریب آن شوند. فرآیندهای شیمیایی و اکسیداسیون مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند به صورت تدریجی باعث تخریب بافت فلزات شوند. در این حالت باید از لوله‌های جایگزین استفاده کنیم.

کارخانه‌های تولید کننده برای جلوگیری از این روند مخرب، از پوشش گالوانیزه یا رنگ مشکی استفاده می‌کنند. لوله برق گالوانیزه گرم یکی از محصولات کاربردی در محیط‌های مرطوب با درصد خوردگی بالا بوده که قابلیت استفاده در زیر سازه را نیز دارد. لوله فولادی سیاه در محیط‌هایی با رطوبت کم به کار رفته و قیمت کمتری نسبت به گالوانیزه گرم دارد.

کاربرد لوله برق مشکی

امروزه در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی بزرگ شاهد استفاده از لوله های فولادی سیاه هستیم. این لوله‌ها طول عمر بالایی داشته و در فضای داخلی ساختمان و زیر گچ استفاده می‌شوند. نصب این تجهیزات به وسیله بوشن فولادی مشکی به راحتی صورت می‌گیرد. سازمان‌های بزرگ برای ایجاد شبکه کامپیوتری از لوله فولادی سیاه جهت انتقال کابل استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید لوله برق مشکی

لوله فولادی برق مشکی

در هنگام خرید باید مشخص کنیم که این لوله فولادی گالوانیزه  را برای چه نوع پروژه‌ای و در چه قسمتی از سازه می‌خواهید استفاده کنید. بر خلاف تصور بسیاری از افراد لوله برق سیاه و لوله برق گالوانیزه در یک محیط قابل استفاده نیستند. به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید از لوله فولادی مشکی در محیط‌ مرطوب استفاده کنید، بعد از مدت کوتاهی باید هزینه زیادی را برای جایگزینی آن با لوله برق گالوانیزه، صرف کنید زیرا این لوله‌ها قابلیت استفاده در این محیط‌ را ندارند.

کلیه سازه‌هایی که که از نظر محیطی و جوی، حداقل رطوبت را دارند، بهترین گزینه برای استفاده از لوله‌های سیاه هستند. لوله‌های سیاه معمولا برای محیط خشک بسیار مناسب بوده و به صورت روکار به کار می‌روند. البته این لوله‌ها در زیر سازه و دیوار نیز قابلیت استفاده دارند.

مزایای لوله برق مشکی

در مواقعی محیط مورد نظر کاملا خشک بوده و دارای حداقل رطوبت است. در این حالت به جای پرداخت هزینه بیشتر برای خرید لوله برق گالوانیزه، می‌توانید این لوله‌ها را با قیمت مناسب خریداری نمایید. از طرفی طول عمر لوله‌های فولادی گالوانیزه بیشتر از یک دهه بوده و در محیطی با بالاترین تنش فیزیکی و شیمیایی به کار می‌روند، حال اگر غیر از این باشد نیازی به خرید لوله برق گالوانیزه نداریم. بنابراین مهمترین مزیت  تولید لوله مشکی برق، صرفه جویی در هزینه‌ها است.

قیمت لوله برق مشکی

لوله برق مشکی به عنوان پر فروش‌ترین لوله های برق در کشور شناخته شده است که کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید آن فعالیت می‌کنند. شرکت پتروگرایش، یکی از معتبرترین تولید کنندگان لوله برق مشکی در کشور است که محصولات با کیفیت را برای صنایع مختلف طراحی می‌کند. این مجموعه با بسیاری از شرکت‌های ایرانی و خارجی همکاری داشته و لوله برق مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند. شما برای خرید این محصولات می‌توانید با کارشناساسان پتروگرایش تماس حاصل فرمایید.

کلام پایانی

ارائه شرایط عالی برای فروش محصولات، قیمت‌های کاملا رقابتی، امکان ثبت سفارش به صورت تلفنی و حضوری، مشاوره رایگان قبل از خرید از مهمترین مزایای خرید از شرکت پتروگرایش است. خوشحال می‌شویم با ثبت نظرات خود ما را در نوشتن محتواهای بهتر در مورد محصولات راهنمایی کنید.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه