لوله گالوانیزه عمقی داغ

لوله فولادی برق گالوانیزه گرم عمقی داغ

فهرست مطالب

برای محافظت از لوله برق در برابر رطوبت، خوردگی و افزایش طول عمر آن نیاز است که آن را با روکشی از جنس گالوانیزه بپوشانیم. یکی از بهترین روش‌های گالوانیزه کردن لوله های فولادی، روش گرم است که طول عمر لوله برق را به 20 الی 30 سال افزایش می‌دهد. لوله برقی که به روش گرم گالوانیزه می‌گردد با نام‌‌های لوله گالوانیزه سنگین یا لوله برق گالوانیزه گرم شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی این محصول، فرآیند تولید و عوامل موثر بر قیمت آن اشاره‌ای داشته باشیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید در فرآیند خرید بتوانید به راحتی تصمیم گیری نمایید.

لوله گالوانیزه عمقی داغ چیست؟

لوله برق گالوانیزه گرم یا عمقی داغ، نوعی لوله فولادی است که به منظور حفاظت از کابل‌های برق در ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و تجاری به صورت روکار و توکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها با غوطه ور شدن در وان مذابی از فلز روی در دمای تقریبی 460 درجه سانتی گراد، گالوانیزه می‌شوند که این فرآیند باعث افزایش ضخامت و مستحکم شدن بافت لوله گالوانیزه برق می‌شود به طوری که پوشش گالوانیزه این لوله‌ها (لوله pg) 70 الی 90 میکرون است.

چرا از فلز روی در گالوانیزاسیون لوله برق ها استفاده می‌شود؟

فلز روی عنصری بسیار فعال بوده و با تشکیل اکسید روی بر روی لوله مانع از خوردگی یا اکسیداسیون لوله می‌شود. همچنین در شرایط خوردگی، عنصر روی سریع‌تر از فولاد واکنش نشان داده و باعث افزایش طول عمر لوله فولادی گالوانیزه می‌گردد.

تفاوت لوله گالوانیزه گرم عمقی داغ و سرد چیست؟

این دو لوله به دلیل نحوه تولید، ویژگی‌های خاصی دارند که همین امر موجب شده قیمت گذاری آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت باشد، مهمترین تفاوت‌های این دو لوله به شرح زیر است:

  • سطح لوله برق گالوانیزه سرد نسبت به گرم براق‌تر است.
  • ضخامت و تراکم پوشش گالوانیزه گرم بیشتر از سرد است.
  • لوله برق گالوانیزه سرد نسبت به نوع گرم، خواص مقاومتی کمتری دارد.
  • لوله تولید شده با روش گرم،کیفیت بالاتری دارد.
  • قیمت لوله برق گالوانیزه گرم نسبت به سرد بیشتر است.
  • طول عمر لوله برق گالوانیزه گرم، بیشتر است.

راهنمای خرید لوله گالوانیزه عمقی داغ

توجه به کیفیت  و برند تولید کننده یکی از مهمترین نکاتی است که هر خریدار در خرید محصولات مد نظر قرار می‌دهد. دومین نکته توجه به محیطی است که لوله برق باید در آن‌جا نصب گردد، مثلا در محیط‌هایی که حجم کابل‌های عبوری زیاد باشد باید از لوله برق‌هایی با سایز بزرگتر استفاده کنیم. به طور معمول خریداران این محصولات تمام این موارد را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید می‌کنند.

استاندارد تولید لوله برق گالوانیزه گرم

این لوله‌ها بوسیله دستگاه‌های تمام اتوماتیک با بالاترین کیفیت و مطابق استاندارد جهانی (DIN40430) تولید و رزوه شده و بدون آخال‌ها و ضایعاتی که در اثر فرآیند گالوانیزاسیون داخل  لوله پدید آمده اند، به مشتریان عرضه می‌گردند.

قیمت لوله گالوانیزه عمقی داغ به چه عواملی بستگی دارد؟

به دلیل نقش حفاظتی که این لوله‌ها از کابل‌ها دارند، باید در هنگام خرید، به موضوع کیفیت بسیار توجه کنیم. ضخامت و طول لوله، نوسانات نرخ ارز و بازار آهن، هزینه مواد اولیه و … از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت لوله برق ها هستند.

فروش لوله گالوانیزه گرم عمقی داغ

شرکت پتروگرایش، تولید کننده لوله برق در کشور است. شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان این مجموعه نسبت به خرید لوله برق گالوانیزه گرم اقدام نمایید. مشاوران و کارشناسان پتروگرایش با ارائه مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالاتتان به شما در انتخاب محصولات مورد نظر کمک خواهند کرد.

کلام پایانی

لوله گالوانیزه عمقی داغ به دلیل داشتن پوشش گالوانیزه ضخیم و مقاومت بالا یکی از لوله برق‌های پرمصرف در اغلب صنایع به شمار می‌رود. این لوله توسط تولید کنندگان مختلف روانه بازار می‌شود. به دلیل اهمیت این تجهیزات در ایجاد ایمنی محیط باید از مراکز معتبر، آن‌ها را خریداری نماییم.

شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

خانه