لوله گالوانیزه فابریک

امکان تولید در طول های خاص و ضخامت های کم

پوشش گالوانیزه 8 الی 10 میکرون

گالوانیزه بودن جدار داخلی و خارجی لوله

وزن کم

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید

تماس با کارشناس

شبکه های اجتماعی

لوله گالوانیزه فابریک

لوله گالوانیزه فابریک

لوله‌ گالوانیزه فابریک زیر مجموعه‌ای از دسته‌ی لوله و پروفیل گالوانیزه است. در ادامه به تفصیل لوله‌های گالوانیزه فابریک، مزایا و کاربردشان می‌پردازیم.

لوله چیست؟

لوله‌ گالوانیزه فابریک یکی از انواع لوله‌ها محسوب می‌شود و به همین دلیل بهتر است ابتدا با مفهوم کلی لوله آشنا شویم.
لوله به طور کلی به یک شیوه یا ساختار بلند و تنگ از جنس فلز یا پلاستیک اطلاق می‌شود که معمولاً برای انتقال مایعات یا گازها به‌کار می‌رود. این لوله‌ها می‌توانند به صورت استفاده‌های مختلفی مانند لوله‌های آب، گاز، نفت، فاضلاب، برق، حمل و نقل مایعات و غیره بوده و در صنعت، ساختمان‌ها، خطوط انتقال انرژی و زیرساخت‌های مختلف استفاده می‌شوند.


لوله‌ها به دلیل ساختار بلند و تنگ خود، امکان انتقال مواد به فاصله‌های بزرگ و از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر را فراهم می‌کنند. همچنین، این ویژگی‌ها نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف و هدر رفت مواد در طول مسیر را دارند. لوله‌ها از مواد مختلفی مانند فولاد، آهن، مس، پلاستیک، PVC، پلی‌اتیلن و غیره تهیه می‌شوند و هر کدام بر اساس نوع مورد استفاده و شرایط کاربرد خاص، مناسبی خاص خود را دارند. لوله‌های صنعتی معمولا در انتقال مواد کاربرد دارند. با توجه به ماده مورد نظر برای انتقال، از قوانین و استانداردهای خاص بین المللی پیروی می‌کنند. البته به جز انتقال مواد، لوله‌ها در سازه‌های موقتی مثل داربست نیز دیده می‌شوند.

روش‌های تولید لوله صنعتی و کاربرد آن‌ها

با توجه به اینکه لوله در صنایع کاربرد دارد و کار آن انتقال مواد مهم، یعنی مایعات و گازها است، ارتباط مستقیم با جان افراد دارد. بنابراین قبل از اقدام به خرید بهتر است با مشاوران و متخصصین مشورت بگیرید. متخصصین شرکت پتروگرایش که از بزرگترین تولیدکنندگان لوله، پروفیل، سینی کابل و اتصالات در کشور است، آماده‌ی ارائه مشاوره رایگان به خریداران محترم هستند. شما می‌توانید برای خرید انواع لوله‌های صنعتی همین حالا با پتروگرایش تماس بگیرید.
لوله‌ها بر اساس روش‌های تولید به انواع زیر تقسیم می‌شود:

  • لوله‌ی درزدار

ساخت لوله‌های درزدار با استفاده از شکل‌دهی و جوشکاری ورق‌های فلزی انجام می‌شود.ورق‌ها با روش‌هایی از جمله جوشکاری مقاومت الکتریکی، جوشکاری ذوبی الکتریکی، جوشکاری با فرکانس بالا، جوشکاری زیر پودری به لوله تبدیل می‌شوند.

  • لوله‌ی بدون درز

برای تولید لوله‌های فولادی بدون درز از روش‌های دستگاه نورد، دستگاه نورد توپی، دستگاه فورجینگ و فرآینده‌های اکستروژن استفاده می‌شود.

  • لوله‌ی گازی

لوله‌ی گازی به لوله‌ای از جنس فولاد یا پلی اتیلن می‌گویند که برای انتقال گاز از پالایشگاه تا ایستگاه افت فشار گاز کاربرد دارد. عدم نشتی و کیفیت بالای ساخت در این لوله بسیار مهم است.

لوله گالوانیزه چیست؟

دومین مفهوم مهم در آشنایی با لوله گالوانیزه فابریک، مفهوم گالوانیزه است. گالوانیزه به پوشش دادن یک لایه از روی فلز، معمولاً آهن یا فولاد، با روش گالوانیزه که به نام روش گالوانیزاسیون شناخته می‌شود اطلاق می‌شود. در این روش، قطعه‌ای از فلز به عنوان آند (معمولاً روی) و قطعه دیگری از فلز به عنوان کاتد (معمولاً آهن یا فولاد) انتخاب می‌شوند. سپس این دو قطعه به طور همزمان در محلولی از روی سولفات و کلرید روی قرار می‌گیرند و به جریان برق متصل می‌شوند. جریان الکتریکی باعث انتقال یون‌های روی به سطح کاتد (آهن یا فولاد) می‌شود و لایه‌ای از روی بر روی سطح آهن تشکیل می‌شود که به عنوان پوشش گالوانیزه شناخته می‌شود.
لوله‌های گالوانیزه از جمله مقاطع فولادی است که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی به کار می‌رود. در واقع با گالوانیزه کردن مقاطع فولادی، مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی افزایش می‌یابد و نهایتاً لوله گالوانیزه حاصل می‌شود.. لوله‌های گالوانیزه به دلیل برخورداری از دوام بالا و قیمت مناسب برای لوله کشی، خطوط گاز و غیره استفاده می‌شوند. لوله گالوانیزه به سه دسته‌ی لوله گالوانیزه گرم، لوله گالوانیزه سرد و لوله گالوانیزه فابریک تقسیم می‌شود.

تعریف ورق گالوانیزه:

ورق گالوانیزه به صفحه فولاد گالوانیزه شده توسط روی گفته می‌شود. ورق گالوانیزه به صورت کلی ورقی فولادی ست که بزرگ ترین نقطه ضعف خود یعنی مقاومت پایین در برابر زنگ زدگی را به وسیله پوششی از فلز روی جبران می کند روش های گوناگونی برای انجام این کار وجود دارد مانند :

  • الکتروگالوانیزاسیون
  • گالوانیزه گرم
  • پیش گالوانیزاسیون
  • گالوانیلینگ

در تمامای مراحل نام برده فوق پوششی از گالوانیزه یا فلز روی ورق فولادی را پوشانده تا از خوردگی و زنگ زدگی آنها در مجاورت رطوبت جلوگیری کند.ورق گالوانیزه فابریک به دليل ضد زنگ بودن و قیمت مناسب‌تر نسبت به استیل اهميت بسيار بالايی دارد.

لوله گالوانیزه فابریک چیست؟

لوله گالوانیزه فابریک از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. لوله گالوانیزه فابریک برخلاف لوله گالوانیزه گرم و سرد، به دلیل گالوانیزه بودن ورق مورد استفاده در فرایند تولید، جداگانه گالوانیزه نمی‌شوند. ورق فابریک بعد از برش در عرض های مختلف، در خط نورد قرار گرفته و پس از جوشکاری و بازرسی کیفی، در سایزهای مختلف برای عرضه به بازار آماده می‌شود.

تولید لوله گالوانیزه فابریک

در این روش ابتدا ورق‌ها برش می‌خورند و نورد می‌شوند . درانتها ورق‌ها با جوش به هم متصل می‌شوند و به شکل لوله درمی‌آیند. در واقع لوله طی یک فرایند بنام رول فرم از حالت مسطح و ورق به شکل مدور و استوانه در می‌آید. در این فرایند، ورق پس از عبور از چند استند، نورد وبه تدریج گرد و تا آستانه جوش فرم داده می‌شود.

کاربرد لوله گالوانیزه فابریک

این لوله‌ها مانند سایر لوله‌های گالوانیزه برای ساخت پایه فنس، حصار کشی، ساخت سازه‌های فلزی و دکل‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهمترین کاربرد لوله‌های گالوانیزه فابریک برای ساخت سازه گلخانه است. با توجه به اینکه لوله گالوانیزه گرم مورد استفاده برای احداث گلخانه قیمت بالاتری دارد، استفاده از لوله فابریک به دلیل قیمت مناسب، می‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. به دلیل مقاومت کم لوله فابریک نسبت به نوع گرم آن، پیشنهاد می‌شود از این لوله در شرایط سخت محیطی مانند رطوبت و خوردگی زیاد، استفاده نشود.

ویژگی های لوله گالوانیزه فابریک

از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله گالوانیزه فابریک می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • در لوله گالوانیزه فابریک پوشش نهایی گالوانیزه 8 الی 12 میکرون خواهد بود.
  • عمر مفید این پروفیل‌ها نهایتا 8 تا 10 سال است.
  • لوله گالوانیزه فابریک، در طول‌های خاص برش‌ می‌خورند و روانه بازار می‌شوند.

مزایای لوله گالوانیزه فابریک

  • این لوله‌ها برای پروژه‌هایی که بودجه محدود دارند، بسیار مناسب است.
  • این لوله ها در ضخامت های زیر 2 میلیمتر تولید می گردد پس علاوه بر داشتن وزن سبک تر مقاومت کمتری در تحمل فشار و بار (وزن) دارند
  • لوله گالوانیزه فابریک مقاومت کمتری نسبت به لوله های گالوانیزه گرم در برابر رطوبت،خوردگی و سایر عوامل محیطی، عمر مفید کمتری دارند.
  • به دلیل ساخت این لوله ها از ورق گالوانیزه سطح داخل و خارج این لوله ها گالوانیزه است.
  • همچنین با توجه به پوشش کم گالوانیزه در این لوله ها سطح خارجی و داخلی آنها صاف و صیقلی است.
  • به دلیل وزن کم، از آن برای سبک سازی سازه‌ها استفاده می‌شود.
  • لازم به ذکر است که این لوله ها با توجه به اینکه عملیات گالوانیزه روی آنها انجام می شود در محل جوش گالوانیزه از بین رفته و خط جوشی سیاه دارند.

قیمت لوله گالوانیزه فابریک

قیمت انواع لوله به پارامترهایی مانند طول، ضخامت و قطر لوله بستگی دارد. نوسانات ارز، قیمت جهانی فولاد، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار داخلی و سایر عوامل تاثیرگذار در صنعت نیز قطعاً به تغییرات قیمت منجر می‌شوند. برای اطلاع از قیمت روز لوله گالوانیزه فابریک با مشاوران ما در پتروگرایش تماس بگیرید.

خرید لوله گالوانیزه فابریک

گروه صنعتی پتروگرایش که محصولات خود را تحت برند تجاری PGCO به بازار عرضه می‌کند با بیش از 10 سال سابقه در تولید انواع لوله و پروفیل گالوانیزه از معتبرترین تولید کنندگان انواع لوله صنعتی است. شما مشتریان گرامی برای خرید انواع لوله و پروفیل گالوانیزه و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02149986000 در تماس باشید.

لوله گالوانیزه فابریک