لوله گالوانیزه گرم صنعتی

پوشش بالای گالوانیزه

طول عمر و مقاومت بالا در برابر رطوبت

پوشش گالوانیزه روی سطح داخلی و خارجی لوله 

وزن مناسب و مقاومت بالا در مقابل فشارهای وارده

برای اطلاع از آخرین قیمت ها شماره موبایل خود را وارد کنید

تماس با کارشناس

شبکه های اجتماعی

لوله گالوانیزه گرم صنعتی

لوله گالوانیزه گرم

لوله و ستون گالوانیزه گرم

سایز (نمره) ضخامت (MM) وزن شاخه (KG) طول (M) واحد قیمت (ریال)
2 2.00 6.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
2.5 2.00 8.20 6 کیلوگرم تماس بگیرید
3 2.00 10.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
4 2.00 13.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
5 2.00 14.70 6 کیلوگرم تماس بگیرید
6 2.00 18.60 6 کیلوگرم تماس بگیرید
70*70 2.00 28.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
80*80 2.00 32.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
2 2.50 7.80 6 کیلوگرم تماس بگیرید
2.5 2.50 10.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
3 2.50 12.50 6 کیلوگرم تماس بگیرید
4 2.50 16.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
5 2.50 18.30 6 کیلوگرم تماس بگیرید
6 2.50 23.00 6 کیلوگرم تماس بگیرید
70*70 2.50 35.00 6 کیلوکرم تماس بگیرید
80*80 2.50 39.00 6 کیلوکرم تماس بگیرید
لوله گالوانیزه گرم صنعتی که به آن لوله فولادی یا فلزی نیز گفته می‌شود، جزو انواع لوله و پروفیل گالوانیزه است. این محصولات که از لوله سیاه بدون درز یا مانیسمان تهیه می‌شوند، با توجه به کارکردشان، در دسته لوله های غیر تست و صنعتی قرار می‌گیرند؛ و در مصارف ساختمانی و صنعتی و همینطور در سازه هایی مانند گلخانه ها و فنس ها استفاده می‌شوند. لوله فولادی گالوانیزه گرم برای افزایش مقاومت در برابر انواع شرایط محیطی مخرب، تحت عملیات گالوانیزه گرم قرار می‌گیرد. در طی این عملیات، لوله در وانی از روی مذاب که دمای آن به 460 درجه سانتی گراد می‌رسد، غوطه  ور شده و فلز روی به سطح داخلی و خارجی لوله می‌چسبد.

گالوانیزاسیون چیست؟

گالوانیزاسیون، عملیاتی است که در طی آن، برای افزایش مقاومت لوله در برابر رطوبت، حرارت، زنگ زدگی، خوردگی و دیگر شرایط محیطی آسیب زا، روکشی از فلز روی بر سطح فولادی کشیده می‌شود. بعد از انجام عملیات گالوانیزه، پوشش روی به دست آمده، سطح بالایی از مقاومت را برای لوله فراهم می‌آورد.علت اینکه از فلز روی به عنوان پوشش استفاده می شود این است که فلز روی یک عنصر فعال بوده لذا به خوبی فولاد را در مقابل زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند،یعنی تا این پوشش (روی) وجود دارد نوبت به زنگ زدگی لوله نمی رسد. در این روش مقاومت لوله بسیار بالا رفته و در بسیاری از صنایع از جمله صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع دریایی و تاسیساتی به کار می‌رود. در ادامه با انواع لوله های گالوانیزه ای آشنا می‌شویم:

نحوه گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه گرم صنعتی:

در روش گالوانیزه گرم، لوله سیاه طی مراحل اسیدشویی، چربی زدایی، و شستشو، در وان روی مذاب با دمای 460 درجه سانتی گراد است قرار می‌گیرد، تا لعاب گالوانیزه تمام سطوح فولادی را در بگیرد. پوشش گالوانیزه در روش گرم، بین 50 الی 70 میکرون است.

چرا از فلز روی برای پوشش گالوانیزه استفاده می‌شود؟

به خوبی از زنگ زدگی و آسیب دیدگی آن محافظت می‌کند. این فلز به خوبی اکسید شده و اسیدها و مواد شیمیایی را به سمت خودش جذب می‌کند. به دلیل همین خاصیت فداکارانه فلز روی، لوله عمر طولانی تری پیدا می‌کند.

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد

کیفیت لوله گالوانیزه گرم صنعتی بهتر از لوله های سرد است، چرا که هم ضخامت فلز روی آن بیشتر است و هم این فلز به خوبی بر روی فولاد آبکاری شده و لایه حفاظتی بادوام تری ایجاد می‌کند. در حالی که عمر مفید لوله های سرد، حداکثر تا 8 سال است، عمر لوله های گرم از 20 تا 30 سال می‌باشد که در صورت استفاده صحیح، بیشتر از مدت تعیین شده نیز قابل استفاده هستند.

کاربرد لوله گالوانیزه گرم صنعتی

لوله ها با توجه به کاربردشان، به دو نوع لوله های تست و غیر تست یا صنعتی تقسیم می‌شوند. لوله های تست برای انتقال آب از داخل لوله مناسب‌اند. اما لوله های صنعتی یا غیر تست، برای موارد خاص طراحی نشده و جنبه صنعتی دارند. لوله گالوانیزه گرم صنعتی از نوع صنعتی و غیر تست بوده و برای مصارف صنعتی، ساختمان سازی و انواع سازه ها مانند گلخانه ها، سالن های قارچ، نرده ها و فنس مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله های صنعتی بدون رزوه تولید می‌شوند.

ویژگی ها و مشخصات لوله گالوانیزه گرم صنعتی

همانطور که گفته شد، لوله های گرم گالوانیزه دوام و طول عمر بالایی نسبت به نوع سرد دارند. در ادامه ویژگیهای این نوع لوله ها را می‌خوانیم:
  • ضخامت، مقاومت و طول عمر بالا پوشش گالوانیزه در گالوانیزه گرم بسیار بالا بوده و گاها به 80 میکرون می رسد این عامل موجب شده تا عمر این لوله ها در برابر رطوبت و خوردگی بسیار بسیار بالا باشد.در ادامه به راه های تشخیص این نوع گالوانیزه خواهیم پرداخت.
  • ریزش نکردن گالوانیزه لوله در هنگام لوله کشی این مشکل که یک مشکل رایج نیز در لوله های فولادی گالوانیزه است، در لوله های شرکت پتروگرایش وجود ندارد، و به هیچ عنوان گالوانیزه این نوع لوله نمی ریزد.
  • دو پهن نشدن لوله در حین خمیدگی بعد از خم کردن لوله، دو قسمت لبه های لوله پهن شده و معمولا حالت تیزی به خود می‌گیرند که به آن دو پهن شدن لوله می‌گویند. لوله های شرکت پتروگرایش این مشکل را نداشته و بعد از خمیدگی، لبه های صاف و بدون تیزی به خود می‌گیرند.
  • شکل ظاهری لوله های گالوانیزه گرم دارای سطحی ناصاف و کدر هستند که به علت غوطه وری در وان مذاب گالوانیزه امکان وجود شره و سرد شدن قطرات گالوانیزه روی سطح لوله وجود دارد. سطح ناصاف و کچه دار داخل بوبه ها نیز نشان از گالوانیزه گرم بودن آنها دارد.
  • جالب است بدانید وجود گالوانیزه گرم روی این لوله های باعث مخفی شدن خط جوش لوله ها می گردد.

عمر لوله گالوانیزه گرم صنعتی چقدر است؟

عمر لوله گالوانیزه گرم صنعتی در مقابل لوله های نوع سرد و همینطور لوله های فابریک بسیار بالاست. عمر مفید این لوله ها بین 20 تا 30 سال است که در صورت نگهداری صحیح، می‌توان بیشتر از 30 سال نیز از این لوله ها استفاده کرد. برای استفاده صحیح از لوله های فولادی گرم و افزایش طول عمر آنها باید نکات زیر را رعایت کنید:
  • سطح لوله را به صورت دوره‌ای از رسوباتی که بر روی آن نشسته پاک کنید.
  • از نگهداری مواد شیمیایی و قلیایی غلیظ در اطراف لوله که ممکن است با آن تماس داشته باشند، خودداری کنید.
  • ابزارهای تیزی که ممکن است به لوله آسیب وارد کنند را در کنار لوله قرار ندهید.
  • لوله های گالوانیزه گرم در مقابل رطوبت مقاوم هستند، اما اگر می‌توانید، رطوبت سطح آن را خشک کنید؛ چون رطوبت به مرور زمان عمر لوله را کم می‌کند.
  • می‌توانید برای پوشش لوله و افزایش مقاومت آن، از رنگ آمیزی استفاده کنید.
  • لوله را به صورت دوره ای بررسی کنید و اگر نیاز به تعمیرات یا تعویض اتصالات داشتند، انجام دهید.

تولید کننده لوله گالوانیزه گرم صنعتی

شرکتهای تولید کننده لوله های گالوانیزه گرم در کشور، بسیار محدود هستند که شرکت پتروگرایش یکی از معروفترین این شرکت ها است. شرکت پتروگرایش با تکیه بر توان داخلی و تخصص مهندسان مجرب ایرانی و همینطور تکنولوژی های روز دنیا، بهترین لوله های گالوانیزه را در کشور تولید می‌کند. کسب نشان استاندارد ملی و تولید محصولاتی بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی از افتخارات پتروگرایش است.

سایز و وزن لوله گالوانیزه گرم صنعتی

جدول مشخصات شامل سایز، ضخامت، وزن، طول و قیمت لوله گالوانیزه گرم صنعتی به صورت کامل در این صفحه آمده است؛ اما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال می‌توانید با کارشناسان پتروگرایش تماس حاصل نمایید.

چه عواملی در قیمت لوله های فولادی گالوانیزه گرم تاثیر دارند؟

این عوامل را می‌توان به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم کرد: عوامل داخلی مانند ضخامت و سایز طول و انتخاب نوع ورق تعیین کننده است. عوامل خارجی نظیر قیمت جهانی فلزات و یا شرایط حاکم بر جامعه هستند در قیمت لوله و افزایش و کاهش آن موثر باشند.

قیمت لوله گالوانیزه گرم صنعتی

قیمت لوله های گالوانیزه شرکت پتروگرایش از قیمت بازار پایین تر است، چرا که این شرکت خود تولید کننده انواع لوله و پروفیل گالوانیزه در سطح کشور بوده و محصولات خود را بدون واسطه در اختیار خریداران قرار می‌دهد. به دلیل نوسانات بازار و برای کسب اطلاع دقیق از قیمت های جدید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

خرید لوله گالوانیزه گرم صنعتی

برای خرید انواع لوله با واحد پشتیبانی شرکت پتروگرایش تماس برقرار کنید. کارشناسان ما به تمام سوالات شما اعم از سوالات تخصصی جهت خرید و سوالات نحوه خرید به طور دقیق پاسخ خواهند داد. پس از ثبت سفارش شما، فاکتور صادر شده و محصولات در کارخانه بارگیری شده و بسته به حجم سفارش، از 1 تا 7 روز به دستتان خواهند رسید.

لوله گالوانیزه گرم صنعتی